Kariera copywritera to wprost wymarzony zawód. Jesteś sam sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Możesz nieźle zarobić i sam zadecydować, w którą stronę pójść – bez zobowiązań, dojazdów do pracy i narzekającego nad głową szefa. No, i jeszcze zarobić całkiem niezłe pieniądze. Z drugiej strony, jako profesjonalista, musisz się ciągle rozwijać i udoskonalać umiejętności, by nadążyć za innymi i skutecznie pozyskiwać klientów. A może tak skorzystać z kursu copywritingu? Czy Twój wysiłek i portfel są tego warte?

Kurs Lepszy Copywriter

Kurs copywritingu – rzeczywiście jest Ci potrzebny?

Zanim zdecydujesz, czy możesz stać się Lepszym Copywriterem, musisz odpowiedzieć szczerze na poniższe pytania:

  • Czym jest UX writing i jak stosować go w praktyce?
  • Jak tworzyć mapę skutecznego tekstu SEO?    
  • Czym jest AIDA?
  • Jakie elementy Twojego portfolio najlepiej przemówią do klientów?
  • Jakie treści musi zawierać dobry tekst?        
  • Jak uniknąć keyword stuffing?    
  • Czym jest konwersja?    
  • Jak zdobywać leady tekstem?    
  • Czym jest claim i jak go napisać?

Nie na wszystkie z nich możesz odpowiedzieć bez zawahania się, prawda? Solidne podstawy tych wszystkich pojęć (i wielu innych) da Ci kurs copywritingu. Ta dziedzina jest perspektywicznym zawodem i odgrywa dużą rolę w światowym biznesie. Wierz lub nie, ale społeczeństwo – główny odbiorca działań marketingowych – potrzebuje informacji, wezwań do akcji i dobrych tekstów. To główna przyczyna tego, że co roku na całym świecie przybywa dziesiątki tysięcy copywriterów. Nie możesz być więc tylko copywriterem. Musisz być Lepszym Copywriterem – dużo lepszym niż Twoja szeroka konkurencja.

Jak zostać Lepszym Copywriterem?

Nie jest łatwo zostać naprawdę dobrym copywriterem. Aby osiągnąć jakość, która sama przyciągnie klientów i uczyni copywriting pełnoprawnym, samowystarczalnym biznesem, niekiedy potrzeba wielu lat. Często też wydaje się, że o sztuce pisania wiesz już wszystko, tworzysz teksty przyjemne i poprawne. W praktyce – popełniasz wciąż te same błędy, nie nadążasz za zmianami w digital marketingu i nadal nie rozumiesz, dlaczego klienci wybierają inne oferty. Chęć zmiany tego stanu to tylko jeden z powodów, dla których można zdecydować się na szkolenia z copywritingu.

Osobną kwestią są przyczyny niepowodzeń w branży, które pomoże wyeliminować kurs. Copywriting skuteczny to taki na, który możesz mieć wpływ. Musisz wiedzieć, że jakość Twoich tekstów rzadko wpływa realny brak umiejętności – częściej to brak cierpliwości do ćwiczeń, niechęć do rozwoju i pogłębiania wiedzy, złe podejście do klientów i stawek cenowych, a także nieumiejętność odcięcia się od bezpośredniej konkurencji.

Lepszy copywriter kurs
https://warsztat.kuzniatresci.pl/

Dlaczego warto zostać copywriterem?

Kursy copywritingu nieczęsto uwzględniają to, jak obecnie wygląda świat copywriterów i w jaki sposób będzie ewoluował. A szkoda, bo ten rynek jest tworem dziwnym i specyficznym. Z jednej strony bardzo łatwo zacząć pisać, zostać copywriterem i oferować swoje usługi. Z drugiej – ze świecą szukać tak ogromnej konkurencji. Nowi gracze zmuszeni są konkurować ze sobą, obniżając stawki do głodowego minimum, a stara gwardia… cóż, część z nich najchętniej dopuściłaby nowicjuszy do zawodu dopiero po zdanym egzaminie państwowym.

Są jednak i dobre strony takiego stanu rzeczy, a sam rynek daje Ci spore możliwości:

  • wraz z liczebnością copywriterów rośnie także zapotrzebowanie na nich;
  • copywritera potrzebuje absolutnie każda branża, nawet jeśli sprzedaje pozornie nieprzydatne wynalazki, takie jak skaczące żabki z plastiku (sprawdziliśmy to!);
  • copywriting wkracza także na elitarne obszary naukowe i wysoce profesjonalne;
  • na rynku równie dobrze może poradzić sobie copywriter uniwersalny, jak i niszowy specjalista;
  • teksty są i zawsze będą podstawą marketingu – przy odrobinie chęci i ciągle rozwijając swoje umiejętności, nigdy nie trafisz na bezrobocie.

W taki razie, na co komu jakikolwiek kursy copywritingu online, skoro branża jest bardzo elastyczna? Bo to rynek nienormowany, a zasady narzucają w nim klienci i potrzeby marketingu. Wygrywa ten, który potrafi je rozpoznać i dostosować się do nich. Poza tym nienormowane są także stawki, jakie za tekst może otrzymać copywriter. Kurs pomoże Ci zlikwidować szklany sufit, którego nie przebijesz bez odpowiedniej wiedzy i praktycznych umiejętności.

Lepszy Copywriter, czyli jaki?

Dobre kursy copywritingu wskażą Ci dwie podstawowe drogi. Pierwsza z nich – droga nowicjusza – ułatwi Ci start w zawodzie i już na samym początku pozwoli Ci na wykreowanie wizerunku profesjonalisty. Droga mistrza zwiększy natomiast Twoją efektywność i pozwoli poszerzać swoją działalność – szlifować jakość swoich tekstów, docierać do nowych klientów i tworzyć sieć marketingowych powiązań.

Efekty nie są całkowicie wymierne, bo to od Ciebie zależy, co zrobisz ze zdobytymi umiejętnościami, ale kurs copywritingu wyposaży Cię w cechy niezbędne do pisania dobrych tekstów i aktywnej promocji siebie.

kurs copywritingu

Jakie wyniki osiągniesz po szkoleniu copywritingu?

Wszelkiej maści porady i ćwiczenia pomogą Ci, tak po prostu, stać się lepszym w tym, co robisz. Nie tylko pisać lepsze teksty, ale i doskonale zarządzać swoją pracą, lepiej dogadywać się z klientami i zachowywać zdrowy rozsądek w pracy. 

Lepszy Copywriter:

  • wie skąd czerpać inspiracje, trendy i wiarygodne informacje;
  • potrafi ocenić swoje realne możliwości i wskazać przynajmniej kilka dziedzin, w których czuje się świetnie, ALE umie także znaleźć pomysł na tekst nawet wtedy, gdy wcale nie ma ochoty go pisać;
  • umie prawidłowo ocenić stopień trudności zlecenia i wyznaczyć za nie     godziwą stawkę;
  • wie, gdzie szukać złotego środka i wyważyć jakość tekstu z ilością zleceń;
  • systematycznie – wraz z nabywaniem umiejętności, które oferują mu kursy copywritingu – włącza do swojego repertuaru kolejne dziedziny działalności;
  • nie musi konkurować ceną;
  • sam wybiera, z kim chce współpracować;
  • umie zarządzać środkami, które posiada i stosuje zawsze te stosowne do sytuacji.

Oczywiście te cechy przychodzą z czasem, razem z wiedzą, którą może zaproponować Ci kurs. Copywriter musi mieć bowiem solidne, niezbywalne podstawy i umiejętności. Tego musisz się po prostu nauczyć, by potem działać w naturalny sposób.

Praktyczne umiejętności z Lepszym Copywriterem

Warto mieć ściągawkę zawierającą wszystko, co musi wiedzieć copywriter – kurs online dostarczy Ci ją w pigułce i utrwali za pomocą atrakcyjnych ćwiczeń. Dzięki temu szybko dostosujesz styl, formę i słownictwo treści do charakteru zlecenia.

Opisy produktów, które sprzedają

Dzięki kursowi copywritingu online dowiesz się, w jaki sposób napisać opis produktu, który sprzedaje. Po zapoznaniu się ze strukturą tego tekstu, szybko stworzysz projekt wartościowej treści. Wyznaczysz punkty, które każdy tekst sprzedażowy musi mieć, dobierzesz słownictwo odpowiednie do docelowej grupy klientów i nakreślisz czytelną strukturę tekstu.

Optymalne teksty SEO

Nie można nie doceniać tego, jak ważny jest SEO copywriting. Kurs (ten profesjonalnie przygotowany) pomaga wyrobić w sobie mechanizmy, przez które teksty pozycjonujące będziesz pisać płynnie, bez żmudnego dłubania w słowach kluczowych. Unikniesz też podstawowych błędów, za które zapłaci Twój pracodawca, a Ty oberwiesz rykoszetem, nie otrzymując już więcej zleceń.

Teksty dla mitycznego robota Google

Optymalizacja techniczna treści i analiza słów kluczowych jest dziś nieodzowna. Każdy copywriter, Ty także, musi znać zasady, jakimi rządzi się SEO copywriting. Kurs nie tylko podpowie Ci nazwy przydatnych narzędzi, ale też wytłumaczy kiedy z nich korzystać, jak interpretować wyniki i jak właściwie wplatać je w tekst.

Teksty dla ludzi

Nie łatwo oszukać algorytmy Google – zupełnie tak samo, jak nie łatwo oszukać ludzi z krwi i kości. Kursy copywritingu muszą nauczyć Cię, jak wypośrodkować aspekty techniczne z umiejętnością przemawiania do emocji i zainteresowań czytelników. Tekst bez SEO nie jest skuteczny, ale samo SEO bez tekstu również.

Teksty blogowe

Tworzenie merytorycznych, czasami eksperckich treści wcale nie jest takie trudne. Jeśli mądrze wybierzesz szkolenia z copywritingu, szybko nauczysz się, w jaki sposób przeprowadzić dobry research, skąd czerpać wiedzę bez obaw o popełnienie zawodowej gafy i jak z natłoku informacji wyłuszczyć tylko te najważniejsze.

Oferty handlowe

Aby być skutecznym w tej materii, musisz najpierw dowiedzieć się jak komunikować się w ramach B2B (co później przyda Ci się do zdobywania klientów) lub B2C, rozpoznać potrzeby klienta lepiej niż on sam i szybko wpleść w tekst słownictwo branżowe. Kursy copywritingu pokażą Ci także, jak jasno klarować myśli w dziedzinie, która może nie być Twoją ulubioną działką.

Treści kreatywne

Kurs copywritingu online pomoże Ci skutecznie tworzyć mapy myślowe, efektownie łączyć skojarzenia i grać słowami. Dowiesz się też, jak kreować nowe pomysły, a potem – przekuwać je w odpowiednie słowa, które będą pasowały do kontekstu.

UX Writing

Nawet jeśli wolisz długie artykuły eksperckie, musisz zapoznać się z UX writing, czyli krótkimi tekstami pojawiającymi się w aplikacjach i programach cyfrowych. Jeśli nauczysz się tworzenia prostych, spójnych komunikatów, to świetnie – świat User Experience stoi przed Tobą otworem.

szkolenie copywritingu

Jak osiągniesz lepsze efekty z kursem copywriterskim?

Dobry kurs copywritingu to taki, który wyjaśni wszystkie kwestie teoretyczne, nie nudząc. I zamiast zapamiętywać suche fakty, wyrobisz sobie pewien automatyzm, dzięki czemu nie będziesz poświęcać monumentalnych ilości czasu na napisanie jakiegokolwiek rodzaju tekstu.

Ważna jest więc nie tylko treść, jaką stara się przekazać Ci kurs. Copywriter zdobywa swoje umiejętności przede wszystkim w sposób praktyczny – pisząc, pisząc i jeszcze raz pisząc. Trzeba więc patrzeć także na formę kursu.

Praktyka czyni mistrza, czyli zeszyt ćwiczeń Lepszego Copywritera

Musi to być praktyka dostosowana do stopniowego rozwoju Twoich umiejętności. Każdy warsztat, nie tylko copywriterski, buduje się stopniowo. Kurs copywritingu nie może kazać Ci od razu zbudować wieży Eiffela – zanim do tego dojdziesz, najpierw powinieneś zbudować zamek z klocków.

Takie ćwiczenia powinno zaproponować Ci dobre szkolenie z copywritingu:

  • różnorodne i ciekawe, które nie znudzą Cię już po pierwszym spojrzeniu na temat;
  • wymagające, bo wyzwania to chleb powszedni copywritingu;
  • dziwne, bo nie zawsze będziesz pisać tylko to, co lubisz;
  • stopniowo dawkujące poziom trudności;
  • gwarantujące pracę na ciekawych wymyślonych przykładach i prawdziwych case studies;
  • wymagające zastosowania nabytych umiejętności – CTA, AIDA, SEO Copywritingu, User Experience;
  • rozwijające Twój język i lekkość pisania.

Jest jeszcze jedna rzecz, bez której nie może obejść się rozwijający się copywriter. Kurs musi dawać także możliwość weryfikacji tego, czego się do tej pory nauczyło i, czy nie nabyło się nieprawidłowych wyników. Nie można pomijać więc roli doświadczonego trenera, który wskaże błędy i pochwali za dobre teksty.

Makiety tekstów – na dobry początek i nie tylko

Niektóre kursy copywritingu – szczególnie te sprzed kilku lat – mogą tłuc Ci do głowy, że kreatywność, lekkie pióro i umiejętności perswazji to wszystko, co musi umieć copywriter. Kurs online dostosowany do współczesnego digital marketingu zaoferuje Ci natomiast szkielet, na którym tę kreatywność można budować. Makiety tekstów – bo o nich mowa – to ściągawki, które krok po kroku opisują kompozycję treści i wskazują kluczowe elementy, które powinny się w nich znaleźć. Dzięki nim uda Ci się:

  • utrzymać spójność tekstu;
  • zaproponować klientowi przejrzystą strukturę treści;
  • zachować formę, która świetnie będzie prezentowała się i na     urządzeniach mobilnych, i na stacjonarnych;
  • tworzyć różne rodzaje tekstów o tak samo wysokiej jakości;
  • pamiętać o każdym elemencie tekstu tak, by trafił bezpośrednio do odbiorcy;
  • utrwalać i systematyzować właśnie zdobytą wiedzę copywriterską;
  • zoptymalizować swoją pracę i tworzyć teksty szybciej bez straty na jakości.

Zasady te można później stosować intuicyjnie, dowolnie modyfikować i dopasowywać do potrzeb. Wszystko to przyjdzie wraz z wprawą i liczbą wykonanych zleceń. Dobrych zleceń.

Bądź Lepszym Copywriterem i lepiej sprzedawaj… siebie

Copywriter, który chce sprzedawać produkty swoich klientów musi umieć sprzedawać także swoje umiejętności. Portfolio, własny blog, strona internetowa, szablony komunikacji z klientami – one również podlegają zasadom tekstów sprzedażowych i szkolenia z copywritingu nie muszą mówić Ci, że są one niezbędne. Powiedzą Ci za to JAK je przygotować, by były skuteczne. A dodatkowo wyposaży Cię w przydatne umiejętności:

  • kreowania i korzystania z języka korzyści;
  • interakcji z klientami;
  • tworzenia przyjaznego, profesjonalnego i wiarygodnego wizerunku;
  • odnajdywania obszarów, które dadzą Ci sporą przewagę nad konkurencją;
  • przedstawiania klientom realnej wizji zysków.

Czego NIE powinien obiecywać Ci kurs copywritingu?

Nie oszukuj się, że całą sprawę załatwi za Ciebie kurs. Copywriting jest ciężką pracą i dążeniem do samorozwoju. Wszelkie hasła pod tytułem:

Naucz się copywritingu w tydzień i zarabiaj kilka tysięcy za jedno słowo

Uczynimy z Ciebie światową gwiazdę copywritingu

Szybka i łatwa droga do sukcesu

Trzeba jak najszybciej włożyć między bajki. Można obiecywać złote góry i cudowne efekty w kilka dni i – ciężko to przyznać – część kursów copywritingu rzeczywiście tym mami przyszłych adeptów sztuki pisania. Tymczasem dobre szkolenie nie daje ryby, a wędkę, pokazując jednocześnie, jak z niej korzystać, by łowić najlepsze okazy.

Wiesz, jak stać się Lepszy Copywriterem? Pora, by to wykorzystać!

W Kuźni Treści wiemy, jak trudno jest na początku, bo kiedyś byliśmy a Twoim miejscu. Najpierw tworzysz słabe treści, a przez to tracisz pieniądze, możliwości i czas. Piszesz zbyt dużo, za zbyt małe stawki i przez to nie wystarcza Ci już czasu na samorozwój. Zanim więc zaczniesz poważnie myśleć o swoim biznesie, powinieneś zastanowić się, czy naprawdę stać Cię na ryzyko utknięcia w nieciekawej sytuacji nawet na kilka lat.

Jeśli chcesz przebyć tę samą drogę, co my, nie zwlekaj i zapisz się na kurs Lepszy Copywriter, czyli Ty! Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez meandry zawodu.

kurs copywritingu online

K(re)ujemy nie tylko lepsze treści, ale i Lepszych Copywriterów.


Sprawdź również: