Teksty na stronę internetową. Tym zdobędziesz i przekonasz do siebie klientów!

Wysokiej jakości teksty na stronę internetową mogą zadecydować o sukcesie lub porażce Twojej witryny. Jej zawartość ma niesamowitą moc – wysyła właściwe komunikaty, skłania czytelników do określonych zachowań i tworzy relacje pomiędzy Tobą i Twoimi klientami. To nie tylko wsparcie dla działań promocyjnych, ale ich kluczowy punkt. Content, który się wyróżnia to zaś inwestycja, która bardzo szybko się zwróci. Nie wierzysz? Sprawdź, jakie korzyści możesz odnieść, jeśli zainwestujesz w profesjonalnego copywritera i najlepsze teksty na stronę.

Dlaczego tekst na stronie internetowej jest bardzo ważny?

Jeśli wierzyć Internet Live Stats, liczba stron internetowych sięga prawie 2 miliardów i niemal z każdą sekundą pojawiają się kolejne. Próba wyróżnienia się w tym tłumie pozornie skazana jest na niepowodzenie. Niekoniecznie. Inne statystki wskazują bowiem, że ponad połowa użytkowników Internetu spędza na stronie internetowej tylko 15 sekund. Po wejściu na witrynę zaledwie rzuci okiem na tekst, przeskanuje wzrokiem nagłówki i opuści stronę w poszukiwaniu lepszego contentu. Tworzenie tekstów na stronę internetową ma więc za zadanie przełamać klątwę tych 15 sekund. Dobre tekst na stronę pomagają wybić się ponad zalew mało wartościowej treści i zatrzymać czytelnika przynajmniej na chwilę. Teksty idealne spełniają natomiast cztery funkcje:

  • kierują czytelnika na stronę www;
  • zaciekawiają internautę przyjaznym layoutem i właściwą strukturą tekstu;
  • serwują mu przydatne informacje i wskazówki, tym samym przywiązując go do     witryny i Twojej marki;
  • tworzą     samonapędzającą się spiralę poleceń – raz wprowadzone w sieć cały czas pracują dla Ciebie i z czasem tylko zyskują na wartości.

Właściwie napisany tekst na stronie internetowej dostarcza zatem wszystkiego, czego pragną właściciele witryn, biznesmeni, firmy i sprzedawcy online – ZDOBYCIE KLIENTA I BUDOWANIE JEGO ZAUFANIA DO MARKI. Stąd już prosta droga do realizacji pożądanych celów biznesowych – to jest zysków i możliwości dalszego rozwoju.

To, czy w końcu tak się stanie zależy już od tego, jak zbudowane są teksty na stronę internetową i czy ich autor uwzględnił wszystkie czynniki, które wpłyną i na algorytmy wyszukiwania Google, i na żywego człowieka mającego konkretne oczekiwania i upodobania. Tekst na stronę musi być więc wysokojakościowy, zoptymalizowany pod SEO i wizualnie.

daj sie zauwazyc klientom

Teksty na stronę internetową to lepsza pozycja wyszukiwania w Google

Choć Google nie jest jedyną wyszukiwarką internetową, to nie ma się co oszukiwać – właśnie ten gigant rozdaje karty i decyduje, która witryna jest bardziej widoczna w sieci i trafia do większej liczby internautów. Pisanie tekstów na stronę internetową zwiększa jej popularność i pomogą wysunąć się na wyższe pozycje rankingu stron. To z kolei większa szansa, że na Twoją witrynę trafi więcej osób.

To, jak ważne są teksty na stronę internetową, pokazują statystyki Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska:

  •  ponad     66% wszystkich kliknięć w wynikach wyszukiwania generują strony znajdujące się na 5 najwyższych pozycjach;
  • więcej     niż połowa przedsiębiorców mających swoje witryny WWW wskazuje, że rozwijanie i systematyczne pisanie tekstów na stronę internetową jest najlepszą taktyką SEO;
  • atrakcyjny tekst na stronie sprawia, że czytelnik pozostaje na niej dłużej – to z kolei aktywnie wpływa nie tylko na przywiązanie klienta do marki, ale na też na czysto techniczne pozycjonowanie strony i jej widoczność w wynikach Google;
  • ponad     połowa przedsiębiorców uważa, że budowanie wysokiej jakości tekstów na stronę internetową jest dużo skuteczniejsze niż kampanie reklamowe Google Ads.

W efekcie, zapełnienie stron wartościową treścią pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. To z kolei zwiększa ruch organiczny i bezpośrednio przekłada się na liczbę klientów odwiedzających stronę. Bez tworzenia tekstów na stronę internetową nie da się tego osiągnąć.

Teksty na stronę internetową są Twoją najlepszą reklamą

Mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. I odwrotnie – osoba, która trafi na Twoją witrynę, ujrzy Ciebie dokładnie takim, jakim opiszą Cię teksty na stronie internetowej. Nawet najbardziej rozległe kampanie reklamowe nie mają takiej mocy. Owszem są bardzo pomocne i mają dużą siłę przyciągania, ale nie wystarczą. Wzbudzają zainteresowanie, ale nie wyczerpują go i pozostawiają niedosyt. Mogą go zlikwidować właśnie teksty na stronę internetową. Będzie tą przysłowiową „kropką na i”, która może skłonić klienta do zakupu.

Wartościowe tworzenie tekstów na stronę internetową daje wiele korzyści, takich jak:

Stworzenie wizerunku firmy przyjaznej klientom

Teksty na stronę, które dobrze opisują oferowane produkty lub usługi wpływają na to, że klient zacznie postrzegać firmę za taką, która doskonale zna się na rzeczy. Firmę, która zamiast komunikatu „interesuje nas tylko to, byś zakupił nasz produkt” przekazuje „pomożemy ci dokonać najlepszego wyboru”.

Zakomunikowanie, że sprzedaje się dobry produkt lub usługę

Ekspert, który zna swoją działalność i dokładnie ją opisuje to czytelny znak dla klienta, że produkt będzie wysokiej jakości, a jego zakup optymalnym wyborem. Jasne, te dwie rzeczy nie zawsze idą w parze, ale psychologia mówi co innego. Wyobraźmy to sobie za pomocą przykładu. Prędzej kupimy to samo wino od sommeliera, który umie dokładnie opisać jego pochodzenie, bukiety zapachowe i walory smakowe, od sprzedawcy, który potrafi powiedzieć tylko tyle, że wino jest smaczne. Teksty na stronę internetową działają dokładnie w ten sposób – te wysokiej jakości są papierkiem lakmusowym, który w szybki sposób pozwala odróżnić złą usługę od dobrej.

Wzbudzenie zaufania klientów

Jeśli nie działa się w bardzo niszowej branży, to trzeba mieć świadomość tego, że mniej więcej kilkadziesiąt innych sprzedawców oferuje dokładnie ten sam produkt. Przekonanie, że klient wybierze przedmiot tańszy, może być zaś strzałem w stopę. Niewielka różnica cenowa nie przekona klienta do zakupu, a cena zbyt niska będzie po prostu podejrzana. Nie mówiąc już o tym, że całkowicie nieopłacalna biznesowo. Przewagę konkurencyjną ma ten, kto potrafi przekonać klienta, że w tej samej cenie otrzyma on coś więcej. Dobre teksty na stronę internetową automatycznie przypisują właścicielowi witryny pewne cechy, nawet bez większych działań z jego strony. To: rzetelność, skrupulatność, uczciwość, profesjonalizm.

Działa tutaj jedna zasada:

Profesjonalne teksty na stronę internetową to profesjonalne podejście do klienta.

Tylko tyle, i aż tyle.

Trzeba koniecznie wziąć pod uwagę, że współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający i świadomi. Nie wystarczy im powiedzieć, że produkt lub usługa „w 100% spełni ich oczekiwania” lub „jest najlepszy na rynku” i „tworzony z pasją”. Dzisiejszy dostęp do informacji sprawia, że klienci łakną konkretów i specjalistycznej wiedzy. Logiczne jest, że skierują się tam, gdzie mogą im to zapewnić dobre teksty na stronę internetową.

Efekty? Jest ich wiele, a każdy z nich sprzyja rozwijaniu biznesu:

  • większe prawdopodobieństwo tego, że klienci będą polecali Twoją witrynę innym;
  • lepsze przełożenie liczby wejść na konkretne korzyści: zakupy, czy skorzystanie z usług;
  • większa szansa na to, że internauta będzie często wracał i nie skieruje się do konkurencji;
  • lepsza realizacja celów biznesowych przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym.
jak zostać copywriterem?
jak zostać copywriterem?

Pisanie tekstów na zlecenie – dlaczego powinieneś skorzystać z usług profesjonalnego copywritera?

Wielu właścicieli witryn nie zajmuje się osobiście tworzeniem tekstów na strony internetowe. Głównym powodem jest brak czasu lub umiejętności. Większość z nich jest dodatkowo przekonanych, że nie potrafi pisać, a do stworzenia dobrego tekstu na stronę potrzeba talentu przynajmniej na miarę Karola Dickensa. Tymczasem nie do końca tak jest.

Trzeba wyjaśnić jedną bardzo ważną kwestię – copywriter nie jest ani pisarzem, ani eseistą, ani felietonistą. Pisanie tekstów na zlecenie nie zależy tylko od tego, czy wykonująca je osoba potrafi pisać, czy nie. Owszem, poprawność językowa i przyjemny styl świadczą o profesjonalizmie i są ważnymi czynnikami sukcesu, ale nie jedynymi. Pisanie tekstów na zlecenie musimy uznać za konglomerat wielu nauk, przede wszystkim ekonomii, socjologii, psychologii i marketingu. Tylko wtedy teksty na stronę będą najlepiej spełniać swoją funkcję i w zamierzony sposób oddziaływać na klienta.

Ponadto, tworzenie tekstów na stronę internetową to także umiejętność dostosowywania się do realiów konkretnej dziedziny, klientów, czy oczekiwać. Bez rozległej wiedzy na wiele tematów i umiejętności przewidywania zachowań konsumenckich nie da się tego osiągnąć.

Jaki powinien być dobry tekst na stronę internetową?

Profesjonalny copywriter podchodzi do tekstu kompleksowo, uwzględniając przede wszystkim CELE tekstu. Stworzy również TEKST, KTÓRY PRZEMÓWI DO KLIENTÓW.

Copywriter:

  • zastosuje styl dostosowany do rodzaju tekstu na stronę internetową; inaczej napisze treść na landing page, inaczej ofertę sprzedażową, inaczej artykuł na bloga, a jeszcze inaczej opis produktu;
  • przedstawi informacje jasno i klarownie – tak, aby czytelnik nie miał wątpliwości co jest tematem tekstu;
  • tworzenie tekstów na stronę internetową potraktuje naturalnie – napisze teksty ciekawe i pasujące do języka docelowej grupy odbiorców;
  • skutecznie podkreśli najważniejsze części tekstu na stronę i umieści je dokładnie tam, gdzie w pierwszej kolejności pada wzrok czytelnika;
  • podkreśli Twoje zalety w taki sposób, by czytelnik odniósł wrażenie, że będzie to stanowić duże korzyści dla niego;
  • stworzy przejrzystą strukturę tekstu, która skłoni czytelnika do przeczytania tekstu w całości;
  • zapewni spójność pod względem stylistycznym i merytorycznym;
  • zastosuje strategię Call to Action, czym zachęci użytkownika do działania, a nie tylko bezproduktywnego (z Twojego punktu widzenia!) spędzania czasu w witrynie;
  • napisze unikalny tekst na stronę internetową – ma już bowiem na tyle duże doświadczenie, że umiejętnie unika inspirowania się treściami stworzonymi przez innych autorów.

Największą zaletą zatrudnienia copywritera jest uzyskanie obiektywnego spojrzenia na tekst, który musi być zrozumiały i czytelny dla wszystkich. Pisanie tekstów na zlecenie nie będzie dla niego pokusą, by rozprawiać o temacie godzinami, a napisany tekst na stronę nie będzie hermetyczny i zrozumiały wyłącznie dla innych profesjonalistów lub skrajnych pasjonatów. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której czytelnicy czegoś nie zrozumieją i w konsekwencji zaspokoją swoje potrzeby gdzie indziej.

Pisanie tekstów na zlecenie a copywriting SEO – jakie daje korzyści?

Profesjonalne pisanie tekstów na zlecenie musi uwzględniać wiele umiejętności i czynników, z których istnienia często nie zdajemy sobie sprawy. O ile samodzielne napisanie tekstu nie musi nastręczać trudności, o tyle nie zawsze zastosowanie się do wytycznych Google będzie możliwe.

Warto wiedzieć, że algorytmy pozycjonowania, które odpowiadają za rankowanie strony, biorą pod uwagę aż 200 czynników. Profesjonalny copywriter zna większość z nich i potrafi je zastosować w praktyce. W efekcie stworzy tekst zoptymalizowany, najbardziej odpowiedni dla maszyny.

Dobre pisanie tekstów na zlecenie to takie, które:

  • uwzględnia najlepsze dla Twojej witryny słowa kluczowe i wplata je w tekst naturalnie;
  • wie, jak zastosować nagłówki, listy i wypunktowania;
  • stosuje się do najważniejszych aktualizacji Google;
  • wie, jakie rodzaje tekstów plasują się wyżej w wyszukiwaniach, a jakie są spychane w rankingach.

Cennik tekstów na stronę internetową – ile zapłacimy za wartościową treść?

Nie zawsze możliwe jest bezpośrednie zastosowanie cennika tekstów na stronę internetową. Czasami należy wręcz powiedzieć, że takie pojęcie albo nie istnieje, albo jest bardzo rzadkie. I to wcale nie dlatego, by mydlić klientom oczy. Wręcz przeciwnie – zwykle jest to spowodowane profesjonalnym podejściem do pisania tekstów na zlecenie i chęcią spełnienia oczekiwań klienta.

O ile liczne serwisy online, których zadaniem jest hurtowe tworzenie podobnych do siebie treści stosują konkretną stawkę za 1000 zzs, o tyle trudno tego oczekiwać od copywritera lub agencji. W pierwszej kolejności konieczne jest poznanie Twoich potrzeb, specyfiki branży, czy konieczności podjęcia konkretnych działań.

W ostatecznym rozrachunku wpływ na cennik tekstów na stronę internetową ma wiele czynników. Najważniejsze z nich to:

  • rodzaj tekstów na strony internetowe;
  • liczba tych tekstów lub ogólna objętość treści;
  • zakres współpracy;
  • inne zadania, które odbiegają od schematycznego tworzenia tekstów na strony internetowe (a które my za Ciebie zrobimy!): analizy SEO, opracowania strategii publikacji, zapoznania się z ofertą konkurencji itp.

Czy zlecenie pisania tekstów na stronę się opłaca?

Tworzenie tekstów na strony internetowe nie jest czymś, co da się łatwo przełożyć na zyski w krótkiej perspektywie. Wbrew pozorom bardzo duże znaczenie ma nie tylko to CO się publikuje, ale też JAK i KIEDY się publikuje. O dobre teksty na stronę internetową trzeba dbać nieustannie i publikować je w regularnych odstępach czasu.

W podobny sposób nie da się łatwo przełożyć cennika tekstów na stronę internetową na korzyści, które odniesiesz. Podstawą wyboru nie jest bowiem cena, a portfolio i dotychczasowe referencje Do Twojego sukcesu przyczyni się copywriter i jego umiejętności, a nie to, ile zapłacisz za teksty.

Tylko dobrze napisana treść pozwoli tekstom na stronie pracować na wizerunek Twojego biznesu cały czas. Ich oddziaływanie się kumuluje i wzmacnia z czasem.

Teksty na strony internetowe k(re)ujemy na miarę!

Pisanie tekstów na stronę internetową zostaw osobom, które znają je od podszewki, a zaoszczędzony czas zainwestuj w rozwój siebie i swojego biznesu. To kolejna korzyść, która pomoże Ci realizować swoje cele i efektywnie wykorzystywać wszystkie dostępne środki.

W Kuźni Treści patrzymy na teksty oczami Twoich klientów i tworzymy content, który chcieliby czytać. Skontaktuj się z nami, a wyk(re)ujemy dla Ciebie najlepsze teksty!

kreujemy treści, które sprzedają

Sprawdź również: