Content reklamowy

Content reklamowy

Dynamiczny rozwój marketingu i poszerzenie ilości kanałów, którymi docieramy do odbiorcy, powoduje, że pojęcie contentu reklamowego równie mocno się zmieniło. Obecnie większość reklam poza siecią tworzone jest na podstawie prawideł Content Marketingu. Mówi się, że „Content Marketing is King”, jednak najważniejszym jego filarem są dobre teksty reklamowe.

Content reklamowy – jak sprytnie sprzedawać?

Nie jest trudno napisać jakąś reklamę. Prawdziwa sztuka zaczyna się tam, gdzie reklama zaczyna być przekonująca, budząca zaufanie i wywołująca w odbiorcy odpowiednie emocje.

Reklama ma zaciekawić odbiorcę, wiązać go z brandem lub produktem, tworzyć potrzebę i ją zaspokajać. Mimo ogromnego przeładowania przestrzeni publicznej i prywatnej wszelkiego rodzaju reklamami jest to nadal świetny środek, który pozwala dotrzeć do odbiorcy.

Trzeba wiedzieć, jak tworzyć skuteczny content reklamowy zgodny z zasadami Content Marketingu. Tradycyjna reklama jest obecnie passe i nieco przejadła się odbiorcom – nikt teraz nie kupuje taniej gadki i głodnych kawałków. Obecna reklama musi być sprytna. Jak się to objawia?

Content reklamowy kiedyś i obecnie

Dawna reklama była nieco apodyktyczna – „mój produkt jest najlepszy… i już”. Zero merytoryki, ucięcie dialogu już na starcie i brak jakiegokolwiek uzasadnienia racji. Reklamy były puste jak wydmuszka i – patrząc na to z perspektywy czasu – średnio przekonujące.

Obecne zasady tworzenia contentu reklamowego oparte na Content Marketingu powodują, że między brand poprzez reklamę zachęca odbiorcę do interakcji, dialogu, zastanowienia się. Wywołuje określone (zamierzone z góry) reakcje u konsumentów. Content Marketing określany jest często pewną formą komunikowania się z grupą docelową.

– Dlaczego miałbym wybrać akurat Twój produkt, skoro codziennie jestem bombardowany setkami różnych reklam?

– Bo mój produkt dokładnie spełnia Twoje potrzeby. Nie będę opierał się jednak na pustosłowiu, pozwól, że pokażę Ci mój produkt.

Content reklamowy – jak działają nowoczesne techniki?

Reklamy tworzone wedle Content Marketingu niosą dużą wartość merytoryczną. Nie sprzedają samym tanim sprzedawaniem, a przedstawiają swoją wartość. Content reklamowy często objawia się w artykułach eksperckich lub informacyjnych, które przedstawiają czytelnikowi problem, którego – jak możemy przeczytać później – rozwiązaniem jest produkt firmy X.

Obecną wartość reklam mierzy się informacją, którą przekazują odbiorcom (kapitał intelektualny). Edukowanie czytelnika „za darmo” powoduje, że zaczyna on nam ufać i zaciekawia się przedstawianą mu treścią. Nasz brand zaczyna uchodzić w jego oczach jako ekspert, doskonale znający temat i chcący pomóc odbiorcy reklamy – przecież tak jest, prawda?

Content reklamowy wysokiej jakości – zleć to Kuźni Treści

Pozwól mi stworzyć Ci reklamę, która będzie sprzedawać. Tworzony przeze mnie content reklamowy to najlepsza inwestycja. Dzięki outsourcingowi treści reklamowych możesz uzyskać:

  • Reklamę tworzoną według najnowszych standardów

  • Treść, która intryguje i skupia uwagę czytelnika

  • Reklamę budującą zaufanie i chęć interakcji z marką

  • Sprawną realizację

Zapraszam Cię do kontaktu – jestem dyspozycyjny i czekam na wiadomość od Ciebie.