Firmy poszukujące dobrych treści zdecydowanie zbyt często stają przed jakże trudnym wyborem ich wykonawcy. Kto lepiej poradzi sobie z napisaniem dla Ciebie tekstów – copywriter freelancer, agencja content marketingowa czy podwykonawcy na giełdzie tekstów? Odpowiedź nie zawsze jest oczywista.

Agencja content marketingowa

Agencje składają się z wielu doświadczonych copywriterów, zwykle wyspecjalizowanych w pisaniu dla konkretnych branż lub na ściśle wybrane tematy. Ich pracą zarządza content manager, który przydziela zadania i dba o odpowiedni workflow.

Decydując się na usługi agencji content marketingowej, możesz liczyć na odpowiednio wysoką jakość usług, krótki czas realizacji nawet sporych zleceń, a także możliwości skorzystania z doświadczenia i wiedzy copywriterów wyspecjalizowanych w wielu dziedzinach.

Współpraca z agencją oznacza również brak bezpośredniego kontaktu z twórcą Twoich treści. W przypadku bardziej specyficznych tekstów, które wymagają intensywnej współpracy firmy z copywriterem, może okazać się to niedogodnością, która utrudni porozumiewanie się, a tym samym znacząco wydłuży czas realizacji. Co więcej, kosztem tekstów będzie nie tylko honorarium copywritera, ale również agencyjna prowizja. Stąd też finalnie zlecenie kosztować Cię będzie o wiele więcej niż współpraca z freelancerem copywriterem lub platformą do zlecania tekstów.

Reasumując: agencja content marketingowa szybko dostarczy Ci dobrej jakości treści o szerokim przekroju tematycznym. Wybierz agencję, gdy dysponujesz odpowiednio dużym budżetem.

Giełda tekstów

Platformy do zamawiania tekstów zrzeszają zwykle mniej doświadczonych twórców, początkujących copywriterów freelancerów czy dorabiających sobie studentów lub uczniów. Nie spotkasz tam dobrego copywritera, ponieważ stawki, jakie panują na giełdach tekstów, są tak niskie, że żaden pisarz świadomy wartości swojego warsztatu nie zechce pracować za tak liche wynagrodzenie.

Kiedy warto skorzystać z giełdy tekstów? Przede wszystkim, gdy chcesz tanio i szybko zamówić sporą ilość niskiej jakości precli, tekstów do wizytówek NAP, słabych zapleczówek lub innego contentu, którego domeną jest ilość niźli jakość.

Reasumując: Giełdę tekstów poleca się pozycjonerom, którzy muszą szybko zamówić spore ilości miernej jakości treści SEO i dysponują mocno ograniczonym budżetem.

Copywriter freelancer

Bezpośrednia współpraca z copywriterem pozwoli Ci zyskać pełną kontrolę nad tworzonymi tekstami. W tej relacji biznesowej liczy się przede wszystkim: sprawny i wielokanałowy kontakt, możliwość precyzyjnego ustalenia detali zlecenia oraz błyskawiczne poprawianie treści, o ile wyniknie taka konieczność. Zwykle copywriterzy freelancerzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach, toteż wybierając speca do konkretnej roboty, możesz liczyć na najwyższą jakość usług i adekwatną cenę zlecenia. Nie będziesz również musiał opłacać pośredników.

copywrtier freelancer agencja content marketingowa czy giełda tekstów Kuźnia Treści

Przed podjęciem decyzji, powinieneś zwrócić uwagę na kilka czynników

To, czy powinieneś wybrać agencję content marketingową, giełdę tekstów czy copywritera na freelansie, powinno wynikać z Twoich potrzeb. Czeka Cię podjęcie tej decyzji? Pozwól, że Ci ją ułatwię. Poniżej znajdziesz najistotniejsze kwestie, na które powinieneś zwrócić uwagę. Są to:

  • wymagana jakość pracy,

  • czas realizacji zlecenia,

  • ilość i rodzaj tekstów,

  • sprawność komunikacji,

  • budżet, jakim dysponujesz.

Jakie rozwiązanie powinieneś wybrać? To zależy od Ciebie i specyfiki Twojego zlecenia. Musisz sam określić, czego potrzebujesz. Jeśli szukasz sprawdzonego copywritera freelancera do technicznych i nietechnicznych treści, zapraszam Cię do sprawdzenia moich referencji oraz portfolio. Być może Kuźnia Treści okaże się dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem?

szukasz copywritera kuźnia treści