Firmy poszukujące dobrych treści zdecydowanie zbyt często stają przed jakże trudnym wyborem ich wykonawcy. Kto lepiej poradzi sobie z napisaniem dla Ciebie tekstów – copywriter freelancer, agencja content marketingowa czy podwykonawcy na giełdzie tekstów? Odpowiedź nie zawsze jest oczywista.

Agencja content marketingowa

Agencje content marketingowe składają się z wielu doświadczonych copywriterów, zwykle wyspecjalizowanych w pisaniu treści dla konkretnych branż lub na ściśle wybrane tematy. Ich pracą zarządza content manager, który przydziela zadania i dba o odpowiedni workflow.

Decydując się na usługi agencji content marketingowej, możesz liczyć na odpowiednio wysoką jakość obsługi, krótki czas realizacji (nawet sporych zleceń), a także możliwości skorzystania z doświadczenia i wiedzy copywriterów wyspecjalizowanych w wielu dziedzinach.

Współpraca z agencją nie oznacza braku bezpośredniego kontaktu z twórcą Twoich treści. W przypadku bardziej specyficznych tekstów, które wymagają intensywnej współpracy z copywriterem, może okazać się to koniecznością.

Pamiętaj jednak, że na koszt tekstów składa się nie tylko honorarium copywritera, ale również agencyjna prowizja. Stąd też finalnie zlecenie kosztować Cię będzie o wiele więcej niż współpraca z freelancerem copywriterem lub platformą do zlecania tekstów.

Reasumując: agencja content marketingowa szybko dostarczy Ci dobrej jakości treści o szerokim przekroju tematycznym. Wybierz agencję, gdy chcesz mieć pewność najwyższej jakości realizacji oraz gdy dysponujesz odpowiednim budżetem.

Szkoda czasu i pieniędzy na słabe treści 👌 Zamów solidny content

Giełda tekstów

Platformy do zamawiania tekstów zrzeszają zwykle mniej doświadczonych twórców, początkujących copywriterów freelancerów czy dorabiających sobie studentów lub uczniów. Nie spotkasz tam dobrego copywritera, ponieważ stawki, jakie panują na giełdach tekstów, są tak niskie, że żaden pisarz świadomy wartości swojego warsztatu nie zechce pracować za tak liche wynagrodzenie.

Kiedy warto skorzystać z giełdy tekstów? Przede wszystkim, gdy chcesz tanio i szybko zamówić sporą ilość niskiej jakości precli, tekstów do wizytówek NAP, słabych zapleczówek lub innego contentu, którego domeną jest ilość niźli jakość.

Reasumując: Giełdę tekstów poleca się pozycjonerom, którzy muszą szybko zamówić spore ilości miernej jakości treści SEO i dysponują mocno ograniczonym budżetem.

Copywriter freelancer

Bezpośrednia współpraca z copywriterem pozwoli Ci zyskać pełną kontrolę nad tworzonymi tekstami. O ile znajdziesz dobrego i wolnego freelancera. W tej relacji biznesowej liczy się przede wszystkim: sprawny i wielokanałowy kontakt, możliwość precyzyjnego ustalenia detali zlecenia oraz błyskawiczne poprawianie treści, o ile wyniknie taka konieczność. Zwykle copywriterzy freelancerzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach, toteż wybierając speca do konkretnej roboty, możesz liczyć na najwyższą jakość usług i adekwatną cenę zlecenia.

Niestety, na rynku jest mało dobrych copywriterów freelancerów. Większość profesjonalnych twórców treści pracuje na etatach lub nie ma już wolnych mocy przerobowych. Nawiązywanie współpracy z copywriterem freelancerem jest również okupione ryzykiem – czy dostarczy on tak dobre treści, jakie ma w swoim portfolio? Czy nie zawali terminu oddania tekstów? Nie wiadomo.

Komu zlecić treści? Agencji copywriterskiej, na giełdzie tekstów czy freelancerowi?

To, czy powinieneś wybrać agencję content marketingową, giełdę tekstów czy copywritera na freelansie, powinno wynikać z Twoich potrzeb. Oto najistotniejsze kwestie, na które powinieneś zwrócić uwagę. Są to:

  • wymagana jakość pracy,
  • czas realizacji zlecenia,
  • liczba i rodzaj tekstów,
  • sprawność komunikacji,
  • budżet, jakim dysponujesz.

Jakie rozwiązanie powinieneś wybrać? To zależy od Ciebie i specyfiki Twojego zlecenia.