Szukasz copywritera? Zapewne napotkałeś pewne trudności z ustaleniem tego, jak prezentuje się cennik pisania tekstów na strony internetowe. Nic dziwnego, copywriterzy zazdrośnie strzegą tej tajemnicy niczym Świętego Graala. Oczywiste jest, że dobry copywriter policzy sobie za swoją pracę kilkukrotnie większą stawkę niż osoba, która dopiero startuje w tej branży. Zatem, ile kosztuje artykuł sponsorowany a ile tekst SEO i na podstawie jakich czynników copywriterzy wyceniają swoją pracę?

Ile kosztuje artykuł sponsorowany (i każdy inny)? TO ZALEŻY

Stawiając tak ogólne pytanie trudno oczekiwać jakiejkolwiek sensownej odpowiedzi. Cennik artykułów sponsorowanych mieści się w bardzo szerokich widełkach, które zależą m.in. od:

  • tematyki i branży,
  • grupy docelowej, do której kierowany jest tekst,
  • miejsca publikacji (niektóre z nich mają rygorystyczne warunki dotyczące formy i merytoryki tekstów),
  • udostępnienia materiałów źródłowych,
  • szczegółowych wytycznych dotyczących treści,
  • konieczności przeprowadzenia wywiadu i/lub konsultacji z ekspertami w danej branży,
  • dodatkowych wytycznych – np. zaproponowania materiałów graficznych, przygotowania tabel,
  • konieczności opierania się na obcojęzycznych źródłach,
  • umieszczania odnośników i przypisów.

Jedynie dokładne sprecyzowanie powyższych aspektów pozwoli na jasne określenie stawki za artykuł sponsorowany. Pamiętajmy, że tekst sponsorowany tekstowi sponsorowanemu nie równy, a jego cena zwyczajnie wynika z dwóch nadrzędnych czynników – trudności, jaką sprawi on autorowi oraz czasu, jaki przyjdzie mu poświęcić na napisanie solidnego tekstu.

Artykuły sponsorowane – cena

W tym akapicie piszę jedynie na podstawie własnego doświadczenia oraz stawek, na których sam opieram swoją pracę. Cena nieskomplikowanych artykułów sponsorowanych zamawianych w Kuźni Treści waha się w granicach od 25 do 50 zł netto/1000 zzs.

Rynkowe ceny artykułów sponsorowanych – począwszy od prostych, niewymagających researchu treści po skomplikowane teksty specjalistyczne – może wahać się w granicach od 10 do nawet 300 zł netto/1000 zzs.

Cennik tekstów SEO – od czego zależy?

Na cenę tekstów SEO wpływa nieco mniej czynników. Z reguły treści tego typu pojawiają się na różnej jakości stronach zapleczowych oraz zewnętrznych portalach informacyjnych publikujących artykuły newsowe, informacyjne czy poradnikowe.

Na cenę tekstów SEO wpływ mają przede wszystkim wytyczne. Nierzadko klienci przesyłają mi całe litanie wymogów, które muszą spełnić pisane przeze mnie treści. Zwykle jednak wystarczy kierować się ogólnymi i powszechnie znanymi zasadami pisania tekstów pozycjonujących.

Dlatego też za tekst, w którym muszę zachować wysoką jakość dla odbiorcy i jednocześnie: utrzymać 3% zagęszczenie słów kluczowych, pojawianie się fraz kluczowych nie częściej niż co 35 słów, używanie ich w formie nieodmienionej czy umieszczanie anchorów brandowych w okolicy fraz kluczowych policzę o wiele, wiele więcej niż za treści, w których klient zażyczy sobie jedynie przynajmniej jednokrotnego zagnieżdżenia prostych fraz w odmienionej formie. Standardowy cennik tekstów SEO w Kuźni Treści oscyluje w granicach od 20 do 30 zł netto/1000 zzs.

Cennik copywritera kształtowany jest przez czas, jaki autor musi poświęcić na napisanie tekstu

Dobrzy copywriterzy poświęcają na napisanie tekstu o wiele więcej czasu. Wynika to z poważnego podchodzenia do swojej pracy i chęci oddania klientowi naprawdę dopracowanej treści. Naturalnie powoduje to, że ich stawki są o wiele wyższe.

szukasz copywritera kuźnia treści
Wiesz już, gdzie szukać dobrego copywritera 😉