Pandemia koronawirusa spowodowała poważne zachwianie gospodarki, zamrażając wiele branż i prowadząc do bankructwa mnóstwo biznesów. Firmy, które dostosowały się do obecnej sytuacji gospodarczej, musiały również nieco przemodelować sposób prowadzenia działań content marketingowych. Dlaczego warto zainwestować jeszcze więcej kapitału w dobry content marketing oraz w jaki sposób skutecznie prowadzić kampanie marketingowe?

Content marketing – Twoje wsparcie w trudnym czasie

Przemyślany content marketing oraz dynamicznie prowadzone działania marketingowe żywo reagujące na zmieniającą się pandemiczną i gospodarczą sytuację, są kluczowe do zachowania odpowiedniej jakości przekazu, który zapewni odpowiednio duże zasięgi oraz wygeneruje konwersję pozwalającą utrzymać biznes.

Dzięki marketingowi treści utrzymasz zaangażowanie swoich dotychczasowych klientów w trakcie trwającej pandemii, a także będziesz w stanie dotrzeć do nowych odbiorców, budując zaufanie i lojalność wobec marki. Dostosowanie się do sytuacji oraz umiejętne komunikaty odpowiadające na potrzeby, obawy i wymagania docelowej grupy klientów stanowią klucz efektywnych działań content marketingowych.

Co więcej, przemyślana strategia marketingowa oraz publikowanie wartościowych i użytecznych treści pozwoli zachować wizerunek eksperta, który jest w stanie dostosować się do trudnej sytuacji i burzliwych czasów. Opisywanie problemów, rozwiązań, narzędzi czy modeli działania w czasie pandemii pozwoli Ci uzyskać wiarygodność oraz przychylność odbiorców. Dobre i dostosowane do aktualnej sytuacji treści mające znamiona real-time marketingu, umożliwią również pozyskanie leadów sprzedażowych.

7 filarów solidnej strategii content marketingowej w czasie pandemii

Jak tworzyć stabilną strategię content marketingową, która nie oprze się pandemii i niekorzystnym zmianom gospodarczym? Przede wszystkim musisz być gotowy do natychmiastowego reagowania na wszelkie zmiany sytuacyjne. Tylko dynamiczne dostosowywanie się do sytuacji oraz elastyczne podejście marketingowe pozwoli stworzyć niezatapialną kampanię marketingową.

Strategia content marketingowa w czasie pandemii koronawirusa
Przygotuj się przed nadchodzącą recesją

Zadbaj o najwierniejszych klientów

W trudnym okresie musisz za wszelką cenę utrzymać najważniejszą grupę stałych klientów oraz być gotowym na odpieranie ataków podjazdowych konkurencji, która będzie chciała przejąć Twoich najbardziej lojalnych i rentownych klientów. Nie pozwól im na to i zrób wszystko, żeby utrzymać ich przy swojej marce!

Walcz agresywnie

Nie wszystkie marki i firmy wyjdą z czasu pandemii i obostrzeń gospodarczych obronną ręką. Musisz być gotowy na agresywną walkę o udziały w rynku, wypierając swoją konkurencję i jednocześnie powiększając własne wpływy i zasięgi wśród odbiorców Twoich usług lub produktów.

Bądź blisko swoich klientów

Burzliwe czasy mają to do siebie, że silnym wahaniom i fluktuacjom poddawane są nie tylko biznesy, ale i konsumenci. Musisz być gotowy na to, że ich potrzeby i oczekiwania będą zmieniać się szybko i skokowo. Bądź blisko przy swoich klientach, badaj ich potrzeby i oczekiwania oraz płynnie i szybko reaguj na jakiekolwiek zmiany w zachowaniu konsumentów.

Nawet nie próbuj ograniczać budżetu marketingowego

Czas recesji sprawia, że wiele firm stara się ciąć koszty w wielu obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niemniej nie należy szukać oszczędności w miejscach, które generują przychód – m.in. w sektorze marketingu. Obcięcie kosztów na content marketing, gdy jednocześnie konkurencja prowadzi agresywne kampanie marketingowe, to nieświadome proszenie się o wylecenie z rynku. Wielu rynkowych graczy w burzliwym czasie nie tylko nie tnie budżetu przeznaczanego na marketing, ale decyduje się na jego zwiększenie.

Odwołuj się do potrzeby bezpieczeństwa

Niepewne czasy sieją zgrozę i napawają nas obawami. Marki powinny w tym czasie komunikować swoje podstawowe wartości oraz odwoływać się do poczucia bezpieczeństwa, spokoju i stabilności. Komunikuj klientom, że dzięki Twoim produktom lub usługom poczują się oni bezpieczniejsi.

Szybko rezygnuj z nierentownych projektów

Jeżeli jakieś działania nie przynoszą efektów, powinieneś z nich jak najszybciej zrezygnować i nie przepalać cennego budżetu marketingowego. Lepiej zainwestuj te środki w kampanie generujące zasięgi, konwersje i leady.

Nie udzielaj rabatów na swoje topowe produkty

Jeśli w trudnym czasie zaczniesz stosować politykę rabatów na swoje najlepsze i najchętniej kupowane produkty lub usługi, dasz znać klientom, że wcześniejsze ceny tych produktów lub usług były zbyt wysokie, a także że te produkty lub usługi nie są warte swojej pierwotnej ceny. Do przyciągnięcia bardziej oszczędnych klientów lepiej posłużyć się stworzeniem tańszej marki.

kreujemy treści, które sprzedają