Copywriter techniczny – kto to i jak wygląda jego praca?

Copywriter techniczny – kto to i jak wygląda jego praca?


Jak pisałem w poprzednim wpisie, zapotrzebowanie na usługi, które zapewnia copywriter techniczny rośnie z dnia na dzień. Może być to dyktowane upowszechnianiem się działań content marketingowych w bardziej niszowych branżach. Nietypowe branże, w których całą konkurencję można wyliczyć na palcach jednej dłoni, jeszcze kilka lat temu nie potrzebowały pozycjonowania, czy strony internetowej, a o blogu, czy obecności w mediach społecznościowych nawet nie wspominam. By skutecznie obsłużyć klientów z mocno technicznych, niszowych branż potrzebna jest praca technical writera.

Technical writer – kto to taki?

copywriter techniczny elektornika

W zasadzie, copywriter techniczny to normalny, zwykły i niewyróżniający się copy. Nasza praca nie różni się niczym od copywriterów piszących na portale kulinarne, podróżnicze lub o innych, nieskomplikowanych tematycznie branżach. Fraza technical writer określa zakres specjalizacji copywriterskiej. Praca technical writera opiera się głównie na tworzeniu tekstów z branż technicznych: np. budowlanki, IT, intralogistyki, hydrauliki, elektryki i elektroniki, motoryzacji, czy przemysłu.

Czym się zajmuje technical writer?

Pierwsze skrzypce w pracy technical writera odgrywa zakres tematyczny. Obecnie ciężko znaleźć na rynku osobę, która w kilka chwil stworzy merytoryczny, wypełniony branżowym słownictwem artykuł, który jednocześnie jest poprawny językowo, zoptymalizowany pod kątem SEO i atrakcyjny dla czytelnika. Praca copywritera technicznego często jest trudniejsza, ponieważ musi się on zmierzyć z małą ilością materiałów źródłowych, nierzadko skonsultować tekst ze specjalistami, czy spreparować artykuł zgodnie z polityką zleceniodawcy.

Takie warunki do spełnienia często oddalają możliwość pracy zdalnej technical writera. Niemniej jednak, przy zachowaniu odpowiedniego kontaktu zleceniodawcy ze zleceniobiorcą, współpraca przy kreowaniu tekstów technicznych może przebiegać sprawnie i korzystnie dla każdej ze stron.

Copywriter techniczny – zarobki

copywriter techniczny zarobki

Jeśli zastanawiasz się nad wyspecjalizowaniem w kierunku technicznego copy, muszę Cię uprzedzić. Zarobki technical writera nie powalają. Oczywiście, solidne artykuły techniczne są o wiele droższe od ogólnotematycznych precli, czy zapleczówek. Niemniej jednak w Polsce copywriting techniczny to wciąż temat mało rozwinięty – zarówno na rynku, jak i w świadomości branżowej. Oczywiście oferty pracy dla technical writera pojawiają się coraz częściej i częściej, co odsłania potencjał tej specjalizacji.

Praca copywritera technicznego – grunt to merytoryka i pewne źródła

Copywriterzy techniczni jak nikt inny, podczas procesu twórczego muszą trzymać się poprawności merytorycznej. Konieczne jest również dbanie o rzetelność wykorzystywanych źródeł. Często spotykałem się z nieścisłościami, a nawet poważnymi błędami w tekstach publikowanych na zaufanych portalach technicznych o zasięgu ogólnopolskim. Taka skucha jest niedopuszczalna i godzi nie tylko w interes Klienta, ale również w renomę i dobre imię copywritera.

technical writer praca

Teraz już mniej więcej wiesz, jak wygląda praca technical writera. Pamiętaj, że w naszej branży kluczowa jest nie tylko jakość fabrykowanych treści, ale również sposób, w jaki to wykonujesz. Przeczytaj tekst o BHP copywritera i pisz zdrowiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Imię i Nazwisko *