Strony typu landing page służą przedstawieniu oferty, zaprezentowaniu walorów usługi lub produktu, a także nakłonieniu odbiorcy do wykonania pożądanej akcji – zakupu, zapisu do newslettera lub pozostawienia swoich danych osobowych. Dobry landing page przedstawia esencję oferty i skutecznie konwertuje. Aby jednak możliwe było trafienie do grupy docelowej, konieczne jest zadbanie o porządną treść na landing page, bo to głównie od niej zależy sukces całego przedsięwzięcia. Poniżej zdradzę Ci 5 porad, dzięki którym będziesz mógł stworzyć dobry tekst na landing page.

Storytelling – przydatny, jak nigdzie indziej

Za każdym produktem lub usługą stoi historia. Warto ją odpowiednio przedstawić, by zaciekawić odbiorców, uniknąć kolejnego nudnego marketingowego bredzenia, a także zadbać o unikalny wizerunek, który sprawi, że marka, usługa lub produkt będą zapamiętane na długo.

Dzięki umiejętnemu tworzeniu historii wokół własnej oferty o wiele skuteczniej dotrzesz do swoich klientów. Warto więc wykorzystać to cenne narzędzie.

Ludzie kupują doznania i emocje, nie produkty

Homo novus konsumentus podczas podejmowania zakupowej decyzji nie kieruje się wyłącznie specyfikacją produktów lub usług. Dla nowoczesnego konsumenta o wiele istotniejsze są emocje i doznania powiązane z nabywaniem.

Dlatego też tak istotne jest kreowanie odpowiedniej architektury intensywnych doświadczeń zakupowych (ang. experience design), które stanowi obecnie jedno z największych wyzwań dla marketerów w e-commerce i na rynku tradycyjnym.

Przeczytaj: jak popełniać research podczas pracy copywritera lub dowiedz się, jak pisać lepsze teksty!

Nasuwa się zatem kilka wniosków. Po pierwsze: poznaj grupę docelową, a zwłaszcza jej potrzeby i wymagania. Po drugie: operuj dostosowanym do niej językiem korzyści. Po trzecie: zaprzęgnij emocje do sprzedaży – byle z rozwagą, bo posądzą Cię o niezrównoważenie emocjonalne.

Przed rozpoczęciem prac zdefiniuj, jak zamierzasz przedstawić produkt lub usługę

Określ, w jaki sposób chcesz poprowadzić treścią swojego leada. Najpierw zdefiniuj cel strony, następnie problemy grupy docelowej, które chcesz rozwiązać i w jaki sposób zamierzasz to zrobić. Uwypuklij korzyści i zalety stosowania produktu lub skorzystania z usługi, a wszystko to okraś pięknym storytellingiem. Murowany przepis na sukces.

Nie zapomnij o słowach kluczowych

Oczywiście landing page kierowany jest przede wszystkim do odbiorców z krwi i kości. Nie oznacza to jednak, że powinieneś zapominać o pozycjonowaniu – zwłaszcza, gdy zamierzasz promować landing page w Google AdWords. Zadbaj o prawidłową optymalizację SEO i umieść słowa kluczowe o zagęszczeniu ok. 2 – 3% względem całej treści landingu. Pamiętaj, by umieszczać je w: treści, nagłówkach, tytule, opisach meta, znacznikach alt, anchorach i adresie URL strony. Wówczas zwiększysz swoje szanse na odnalezienie Twojej oferty zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych.

Chyba nie muszę pisać o CTA, prawda?

Wiadome jest, że dopięcie sprzedaży nie zrobi się samo. Osoby, które przeczytają Twoją świetną opowieść o produkcie/usłudze, zapoznają się ze wszystkimi zaletami i dowiedzą się, że jedynie Twoja firma jest w stanie rozwiązać ich problem, będą czuły się nieco zagubione po dotarciu na koniec landingu (o ile im się to uda). Stąd też nawet najlepszy tekst na landing page wymaga równie dobrego Call To Action, czyli wezwania do działania.

Od pierwszego nagłówka kierujesz odbiorcę właśnie do tego miejsca – do zawiązania współpracy. Wezwanie do działania powinno zdeterminować chęć podjęcia określonej akcji. W CTA możesz nakłonić leada do dodania produktu do koszyka, zostawienia swoich danych lub subskrypcji newslettera. Treść CTA musi być jasna, klarowna i przekonująca.

Teraz wiesz już, na co zwracać uwagę pisząc tekst na landing page.

szukasz copywritera kuźnia treści