Teksty pozycjonujące tworzone pod kątem solidnego White Hat SEO, będące jednocześnie bogate w merytoryczne treści, pisane zgodnie z zasadami Content Marketingu i przyjazne w odbiorze dla docelowej persony, stanowią pewien stopień wyrafinowanej sztuki copywriterskiej i mogą być wyznacznikiem jakości warsztatu i wachlarza możliwości copywritera.

Czy teksty pozycjonujące SEO muszą zawiewać z daleka sztuczną i wyżyłowaną optymalizacją pod kątem atrakcyjności dla wyszukiwarek i SERP’a? Niekoniecznie. Zastanawiasz się, jak pisać dobre teksty pozycjonujące? Pozwól, że coś Ci opowiem.

Jak pisać teksty na stronę internetową, by polubiły je Googleboty i ludzie?

Wiesz już, że można połączyć różne funkcjonalności tekstów, tworząc z nich porządny content pracujący dla Klienta na wielu płaszczyznach. Jednak wciąż pozostaje fundamentalna kwestia – dlaczego warto pisać teksty pozycjonujące o możliwie najwyższej jakości? Z prostej przyczyny – Google premiuje merytorykę, a Ty, jako użytkownik Google musisz tańczyć, jak Ci boty Google zagrają.

Raz za razem pojawiają się nowe aktualizacje algorytmów i wypuszczane są kolejne programy, które monitorują, wychwytują i premiują merytoryczny, przyjazny dla użytkowników internetu content. Google nie kryje się ze swoim stanowiskiem – zarówno względem solidnych treści, jak i niskiej jakości popeliny. Gigant z Kalifornii jasno daje do zrozumienia, że przeoptymalizowanie treści pod kątem SEO również spotka się z karą. Zatem jak pisać teksty pozycjonujące SEO, by Panda, Pingwin, czy Fred spojrzeli nań łaskawym okiem?

Teksty na stronę internetową – najpierw użyteczność, jakość i merytoryka, później pozycjonowanie

Podstawowa zasada tworzenia tekstów na stronę WWW polega na publikacji contentu, który jest użyteczny dla użytkownika, niesie za sobą wartość dodaną do internetu i ułatwia życie odbiorcom tychże treści. Poza tym teksty muszą wpisywać się w intencję użytkownika. Chyba nie muszę wspominać o tym, że treści muszą być w 100% unikalne, prawda? Wszelkie przejawy plagiatu i duplikacji treści – zarówno wewnątrz serwisu, jak i na zewnątrz; od podmiotów trzecich, powodują nałożenie filtra przez Google. Pozycja w SERP’ie leci na łeb na szyję.

Teksty pozycjonujące SEO na stronę – piramida wartości

  • Na pierwszym miejscu możliwie najwyższa wartość tekstu dla użytkownika.
  • Ex aequo czytelność i odpowiednie pod kątem językowym spreparowanie tekstu.
  • Na drugim miejscu prawidłowe optymalizowanie SEO tekstu – uważaj, by go nie przeoptymalizować!
  • Na trzecim miejscu siła perswazji, język korzyści i zagrywki marketingowe uatrakcyjniające tekst i stojącą za nim ofertę.

Stworzyć naprawdę dobry tekst pozycjonujący to ciężka praca. Jednak jeśli został on stworzony wedle wymienionych wartości, z powodzeniem może pełnić kilka funkcji jednocześnie – taki tekst orkiestra. Sprawdź, jak pisać wielofunkcyjne teksty SEO.

Jak pisać teksty na stronę internetową – kilka trików w tekstach pozycjonujących SEO

Zapewne znasz niektóre z opisanych poniżej działań. Jeśli jednak jesteś nowicjuszem lub nigdy dokładniej nie zagłębiałeś się w aspekt SEO w tworzonych treściach, mam dla Ciebie garść trików, które poprawią jakość pisanego contentu wychodzącego spod Twojej klawiatury.

Umieszczaj frazy kluczowe w meta tytule, meta opisie, na początku pierwszego akapitu tekstu, w treści i zakończeniu

Dzięki takim zabiegom dasz znać zarówno robotom Google, jak i odbiorcom z krwi i kości, o czym będzie traktował tekst. Przez to, że frazy będą pojawiać się już w znacznikach meta, odbiorca i Google poznają tematykę tekstu bez wchodzenia w link.

Dywersyfikuj frazy kluczowe

Oczywiście nie chodzi o upychanie w tekst wszystkich możliwych fraz kluczowych, jakie proponuje Ci AdWords. Google coraz lepiej radzi sobie z rozróżnianiem przypadków oraz synonimów. Pisząc dobry tekst pozycjonujący SEO, warto używać kilku okrojonych fraz kluczowych w różnych ich odmianach. Synonimizowanie ich na pewno nie zaszkodzi jakości treści.

Frazy kluczowe w podtytułach to zawsze dobry pomysł

Nagłówki H2, H3, czy H4 mają o wiele większy potencjał, niż zwykłe paragrafy. Umieszczając w nich frazy kluczowe, pokazujesz robotom Google, że dana fraza jest bardzo istotna i nie należy jej pominąć. Dodatkowo ułatwiasz czytelnikowi skanowanie tekstu. Zatem – i użytecznie i sprytnie.

Nie wiesz, jak połączyć frazę typu long tail? Użyj znaków interpunkcyjnych

Powiedzmy, że musisz wpleść w tekście frazę: „Jak pisać teksty na stronę internetową”, albo: Teksty na stronę internetową cena. Jak to zrobić, by treść wyglądała możliwie najnaturalniej? Wystarczy rozdzielić frazę na dwa zdania, np.: „[…] Zamów świetne teksty na stronę internetową. Cena dobrej jakości artykułów waha się w przedziale […]”. Całkiem proste, prawda?

Nie zapominaj o znacznikach alt w obrazach

Rozsądne umieszczanie fraz kluczowych w znacznikach alt i opisach obrazów pozwoli pozycjonować tekst w Google Grafika i ułatwi życie osobom niedowidzącym, niewidzącym i tym, którzy cierpią na wolne łącze internetowe, uniemożliwiające załadowanie się plików graficznych.

Mam nadzieję, że wiesz już, jak pisać dobre teksty pozycjonujące. Chcesz poznać więcej copywriterskich trików i metod? Obserwuj bloga Kuźni Treści. Czy wiesz, kim jest copywriter techniczny? Może również poszukujesz własnej copywriterskiej specjalizacji?

Szlifuj copywriterski warsztat 😎 Obczaj darmowy kurs copywriterski