Kim jest copywriter bez specjalizacji? Wyspecjalizuj się!

Kim jest copywriter bez specjalizacji? Wyspecjalizuj się!


Kim jest copywriter? Internetowym nagabywaczem, wróżką, szarlatanem? Gimnazjalistą liczącym na łatwy zarobek?

Porządny copywriter z prawdziwego zdarzenia zgrabnie oplatając słowami czytelników, wnika do umysłów i podświadomości, tworzy skojarzenia myślowe, generując prawdziwą burzę synaps i rumor wśród neuronów. Oddziałuje na uczucia i emocje. Buduje napięcie i przebija tę bańkę w odpowiednim momencie, byś nagle ocknął się po zakończeniu kompletowania koszyka, lub po kliknięciu przycisku: Zapisz się na newsletter. Tekstem realizuje konkretny cel i kieruje czytelnikiem niczym ster okrętem, pani przedszkolanka grupą wychowanków, czy jak skuteczny sprzedawca w sklepie.

Mówi się, że copywriter jest w stanie lekko i z gracją poruszać się po miriadach tematów, zagadnień i branż. Czy na pewno? Oczywiście, kim byłby copywriter bez takich umiejętności. Niemniej jednak, coraz więcej poważnych branż i wymagających klientów oczekuje od copywritera czegoś więcej niż dobrych, acz płytkich tekstów, tworzonych z tak zwanym zerowym poziomem wejścia.

Specjalizuj się copywriterze, a wszystko co wokół niech Cię nie bierze

Teksty o wszystkim i niczym może pisać każdy. Ty natomiast masz się stać specjalistą konkretnych branż; fachowcem wąsko okrojonej domeny. Kim jest copywriter, który nie poradzi sobie z produkcją treści najwyższej jakości ? Tylko wyspecjalizowanie się pozwoli Ci sięgnąć lepszych stawek, otworzy drzwi do samozadowolenia ze swojej ciężkiej pracy. Pilnuj porządnej merytoryki swoich dzieł, zgłębiaj wiedzę z Twoich branż-koników i rozwijaj warsztat.

kim jest copywriter

Piszesz precle? Dajesz ciała, tworząc bardziej wymagające teksty? Unikasz trudniejszych zleceń? Przestań i zacznij dbać o swój wizerunek i dobre imię. Pamiętaj, że większość klientów dobrego specjalisty pochodzi z poleceń, a poczta pantoflowa to najlepsza reklama.

Kim jest copywriter, który łapie wszystkie zlecenia jak leci?

kim jest copywriter
Copywriter imający się wszystkiego bez wątpienia jest pokemonem

Cóż, na pewno nie jest specjalistą i wątpię, by był w stanie stworzyć Ci, drogi kliencie odpowiedni tekst, który spełni Twoje wymagania. Przykładowo: nie tykam się branży beauty, medycyny, podchodzę z kijem do szeroko rozumianego lifestyle’u, a o coachingu nie chcę nawet słyszeć. Czuję się natomiast doskonale w tematach technicznych, bo je rozumiem (na ogół), lubię i chcę zgłębiać ich tajniki. Jest do dla mnie zwyczajnie pasjonujące, by móc zapoznać się z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi, wykorzystywanymi technologiami, czy działaniem różnych urządzeń i maszyn. Uwielbiam operować tą żelazno-logiczną semantyką naprawdę hardkorowych branż, jak intralogistyki, branży tworzyw sztucznych, czy produkcji odkuwek matrycowych.

Copywriterze, czy specjalizacja może być tylko jedna?

kim jest copywriter

Absolutnie. W wielu branżach możesz czuć się jak copywriter w Libre Office z ustawioną czcionką Calibri 12. Ja szczególnie mocno ukochałem sobie wspomniane tematyki techniczne, ale z równym zapałem zabieram się za tworzenie treści w: finansach, IT oraz ICT, web developmencie, branży SEO i SEM, czy w rynku deweloperskim i handlu nieruchomościami. Nie wychylam się zbytnio poza wymieniony zbiór. Dlaczego? Ponieważ kreowanie treści w ramach wymienionych branż przychodzi mi dość łatwo, posiadam już pewną wiedzę startową, która umożliwia mi pisanie i UWAGA: WERYFIKOWANIE ŹRÓDEŁ, Z KTÓRYCH CZERPIĘ INSPIRACJĘ I WIEDZĘ. Jest to szalenie ważne, ponieważ tworząc solidny artykuł, niejednokrotnie spotykam się z sytuacją, w której „jeden rabin powie tak, a inny rabin powie nie”. I bądź copywriterze mądry i stwórz merytoryczny artykuł. W związku z tym, jestem na tyle przyzwoity, że nie udaję, że znam się na kosmetykach i nie rzucam w stronę klienta zapewnień o swoich niezwykłych umiejętnościach senseliera. Kłamstwo ma krótkie nogi i bardzo szybko odbije się piętnem na Tobie i Twojej karierze.

Po portfolio ich poznacie

„Pan se wpisze do portfolio”. Znasz to? To znak, że czas przestać żebrać o możliwość pisania i zająć się ubogacaniem swojego portfolio. Kim jest copywriter bez portfolio? Nikim. Na swoim koncie masz kilka tekstów na krzyż lub ich zakres tematyczny jest szeroki niczym przerwa między jedynkami Karolaka? Czas skupić się na klientach z docelowej grupy – grupy Twojej specjalizacji. Oczywiście, warto mieć czym się pochwalić w wielu gałęziach gospodarki.

Pamiętaj jednak, że mocne copywriterskie portfolio skupione wokół Twojej branży-konika otworzy Ci niejedne drzwi. Takie portfolio to najlepszy argument przemawiający za Twoją kandydaturą do zlecenia, no może poza ceną przy ograniczonym budżecie. Niemniej jednak klienci, którzy znają moc słowa i contentu, nie szczypią się z budżetem i wolą droższego specjalistę, niż prawie darmowego partacza. Poznaj moją specjalizację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Imię i Nazwisko *