Nawet jeśli nie wiążesz swojej przyszłości z pracą copywritera, zdecydowanie powinieneś popracować w tym zawodzie. Dzięki temu zetkniesz się z najróżniejszymi branżami i dziedzinami, które mogą Cię zainspirować i nakłonić do wybrania własnej ścieżki lub ponownego utorowania kariery.

Copywriting da Ci szerszy pogląd

Pracuję jako copywriter od ponad 4 lat. W tym czasie zetknąłem się z niezliczoną ilością klientów działających w ogromnej ilości najróżniejszych branż. Dzięki temu pobieżnie (lub nieco głębiej) poznałem specyfikę ich branż, problemy, wyzwania i sposób pracy. Zaobserwowałem w jaki sposób myślą osoby z branż technicznych i kreatywnych, a także jakie czynniki wypływają na ich procesy myślowe.

I wiesz co? Jeżeli ponownie miałbym wybierać ścieżkę kariery, zdecydowanie ukierunkowałbym ją w stronę IT. W mojej ocenie jest to branża z największym potencjałem spośród wszystkich, dla których dane mi było pisać. Jednak nie na tym chcę skupić się w tym wpisie.

Dzięki copywritingowi przez chwilę wcielisz się w rolę pracownika wielu firm – i to jednocześnie!

Będąc freelance copywriterem poznasz potrzeby, problemy, cele i wyzwania stojące przed firmami działającymi w różnorodnych gałęziach gospodarki, a przez to możesz niejako stać się ich tymczasowym „pracownikiem”. Otrzymując brief oraz feedbacki od klientów dowiesz się, co ich trapi, czego oczekują i co chcą osiągnąć dzięki content marketingowi. Poznasz codzienne trudy ich pracy, mocne oraz (zdecydowanie rzadziej) słabe strony.

Jest to idealna okazja do charakterystyki pracy i zobaczenia, jak działają poszczególne przedsiębiorstwa od środka. Warto skorzystać z tej okazji, zwłaszcza jeśli wciąż zastanawiasz się nad własną ścieżką rozwoju, a pracę copywritera traktujesz w sposób dorywczy.


Nie wiesz, czy na pewno chcesz robić daną rzecz we własnym życiu? Zacznij o niej pisać!


Kuźnia Treści copywriting

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się nim!