Blog i media społecznościowe to prawdziwe studnie bez dna. Chcąc realizować efektywną kampanię content marketingową, należy regularnie zasilać je kolejnymi wartościowymi treściami. Jednak w pewnym momencie kończą się nam pomysły na unikalne teksty. Rozwiązaniem takiej sytuacji może okazać się recykling treści – sposób, dzięki któremu efektywnie wykorzystasz ten sam content.

Czym jest recykling treści?

Recykling treści to taktyka, dzięki której można efektywnie wykorzystać uprzednio opublikowane artykuły w celu przygotowania zupełnie nowych tekstów. Brzmi fajnie? Oczywiście. Należy jednak rozgraniczyć recykling treści ze zjawiskiem duplikowania contentu. Recykling opiera się na wykorzystywaniu raz wykonanego researchu, zgromadzonych danych, postawionych tez, wykorzystanych pomysłów czy przedstawionych badań. Z założenia publikacja powstała na bazie recyklingu ma zapewnić możliwie jak największą wartość odbiorcy.

Jakie formy może przyjąć recykling treści?

Zgodnie z powyższymi ustaleniami dotyczącymi ram recyklingu, może on przyjąć dość zróżnicowaną formę, zależnie od wejściowego contentu oraz tego, w jaki sposób chcemy go przerobić.

Standardowo recykling treści może posłużyć do:

  • przedstawienia tego samego zjawiska lub tematu z innej perspektywy,
  • zaktualizowania poczytnego artykułu,
  • połączenia kilku pomniejszych artykułów w jedno zbiorowe opracowanie dotyczące wybranego tematu,
  • podzielenia dużego artykułu na kilka mniejszych tekstów,
  • zaktualizowania danych zawartych w treści,
  • dodania infografik i pozostałej oprawy graficznej lub multimedialnej.

Dlaczego powinieneś zainteresować się recyklingiem treści?

Re-publikowanie artykułów oraz innych form contentowych nie sprawi, że czytelnicy odbiorą Cię jako nudnego i monotematycznego. Nic z tych rzeczy. Aktualizując swoje wcześniejsze publikacje pokażesz im, że dbasz o swoich czytelników, dostarczając im najświeższe treści. Innymi słowy, recykling treści pozwoli Ci wzmocnić swój wizerunek w oczach odbiorców.

Recyklingiem treści powinieneś zainteresować się zwłaszcza, jeśli:

  • skończyły Ci się pomysły na treści,
  • chcesz zmaksymalizować konwersję najbardziej poczytnych artykułów,
  • chciałbyś wzbogacić publikowaną treść o inne formy contentowe,
  • planujesz mocniej wypozycjonować daną podstronę z publikacją.

Mała uwaga: Google wysoko indeksuje aktualizowane wpisy. Dzięki recyklingowi możesz nasycić je odpowiednio słowami kluczowymi, zwiększyć ich objętość i jednocześnie sprawić, że będą nieustannie aktualne.

Dlaczego by więc ograniczać się do jednego formatu treści i nie pozwolić sobie na jej recykling oraz dywersyfikację? Re-publikuj i zacznij mądrzej wykorzystywać zasoby, którymi dysponujesz.

Kuźnia Treści copywriting