Zakres prac:
  • Audyt kampanii reklamowej
  • Nowa strategia performance marketingowa
  • Pierwsze wyniki i optymalizacja

Zgłosił się do nas klient z branży meblowej, który był niezadowolony z dotychczasowej współpracy z agencjami. Najbardziej rozczarował go fakt, że kampanie nie były optymalizowane i po puszczeniu pozostawały bez obsługi. Po rozmowach z właścicielem firmy dowiedzieliśmy się, że minimalna granica opłacalności to dla nich ROAS równe 8.

W przedstawionym poniżej case study skupiliśmy się na skuteczności działań preformance marketingowych w systemie reklamowym Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp).

Najpierw audyt i retrospekcja

Zaczęliśmy od audytu konta reklamowego, piksela, API konwersji oraz zdarzeń. Później przeszliśmy do przejrzenia całej historii reklamowej wraz z jej aspektami merytorycznymi i technicznymi. Następnie dokonaliśmy oceny struktur kampanii, grup odbiorców i wreszcie samych kreacji.

Kolejnym krokiem było przejście całego procesu zakupowego na różnych urządzeniach: desktop, tablet oraz telefon (iOS i Android).

Odkryliśmy w ten sposób, że poprzednie działania były robione „po łebkach” – bez odpowiedniego testowania grup odbiorców czy formatów reklamy. Grupy reklamowe nie zawierały wykluczeń, a same kreacje nie pasowały do utrzymanej na stronie identyfikacji wizualnej marki. 

Meble mają zazwyczaj dość długą ścieżkę zakupową. Oznacza to, że decyzja o zakupie rzadko zapada już przy pierwszym kontakcie. Wymagają więc większej liczby punktów styku marki z konsumentem.

Dlatego zdecydowaliśmy się na trzypoziomową strukturę kampanii. Postawiliśmy na remarketing dynamiczny, skierowany do całkiem nowych odbiorców, oraz remarketing statyczny, gdzie skupiliśmy się na zbijaniu obiekcji oraz przedstawieniu społecznego dowodu słuszności przy współpracy z naszym klientem.

Audyt kampanii reklamowej

Pierwsze wyniki i optymalizacja

Na wyniki nie trzeba było długo czekać. Już pierwszy miesiąc współpracy okazał się obiecujący. Niektóre z początkowych założeń były oczywiście błędne. Nie zmieniło to jednak faktu, że udało nam się osiągnąć ROAS na poziomie 9,67 przy budżecie mniejszym o ponad połowę względem poprzednich miesięcy.

Drugi miesiąc przyniósł niesamowity wzrost ROAS do 15,87. Budżet został wtedy zwiększony dwukrotnie.

Zmiana w liczbie zakupów miesiąc do miesiąca.
Zmiana w liczbie zakupów miesiąc do miesiąca
Zmiana w koszcie za zakup miesiąc do miesiąca
Zmiana w koszcie za zakup miesiąc do miesiąca
Porównanie przychodów z kampanii miesiąc do miesiąca
Porównanie przychodów z kampanii miesiąc do miesiąca

Podsumowanie

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zwiększyliśmy ROAS prawie trzykrotnie przy zachowaniu finalnego budżetu na poziomie sprzed naszej współpracy. W pierwszym kwartale 2023 r. po rozmowach z klientem rozszerzyliśmy współpracę o prowadzenie bloga firmowego oraz ulepszenie opisów kategorii i produktów. W założeniu przełoży się to na jeszcze lepsze wyniki. 

Chcesz zobaczyć tak szalone liczby w swoim sklepie online? Zgłoś się do nas i już dziś zacznijmy współpracę!