Szukasz copywritera? Zapewne napotkałeś pewne trudności z ustaleniem tego, jak prezentuje się cennik pisania tekstów na strony internetowe. Nic dziwnego, copywriterzy zazdrośnie strzegą tej tajemnicy niczym Świętego Graala. Oczywiste jest, że dobry copywriter policzy sobie za swoją pracę kilkukrotnie większą stawkę niż osoba, która dopiero startuje w tej branży.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany a ile tekst SEO i na podstawie jakich czynników copywriterzy wyceniają swoją pracę?

Ile kosztuje tekst?

Cennik tekstów sponsorowanych mieści się w bardzo szerokich widełkach, które zależą m.in. od:

  • tematyki i branży;
  • grupy docelowej, do której kierowany jest tekst;
  • miejsca publikacji (niektóre z nich mają rygorystyczne warunki dotyczące formy i merytoryki tekstów);
  • udostępnienia materiałów źródłowych;
  • szczegółowych wytycznych dotyczących treści;
  • konieczności przeprowadzenia wywiadu i/lub konsultacji z ekspertami w danej branży;
  • dodatkowych wytycznych – np. zaproponowania materiałów graficznych, przygotowania tabel;
  • konieczności opierania się na obcojęzycznych źródłach;
  • umieszczania odnośników i przypisów.

Jedynie dokładne sprecyzowanie powyższych aspektów pozwoli na jasne określenie stawki za tekst blogowy, artykuł SEO czy inne treści tworzone przez copywritera. Pamiętajmy, że tekst tekstowi nie równy, a jego cena zwyczajnie wynika z dwóch nadrzędnych czynników – trudności, jaką sprawi on autorowi oraz czasu, jaki przyjdzie mu poświęcić na napisanie solidnego tekstu.

Artykuły – cena

Rynkowe ceny artykułów sponsorowanych – począwszy od prostych, niewymagających researchu treści po skomplikowane teksty specjalistyczne – może wahać się w granicach od 10 do nawet 300 zł netto/1000 zzs. Rozstrzał jest ogromny i determinowany głównie przez ego autora. 🧐

Cennik tekstów SEO – od czego zależy?

Na cenę tekstów SEO wpływa nieco mniej czynników. Z reguły treści tego typu pojawiają się na różnej jakości stronach zapleczowych oraz zewnętrznych portalach informacyjnych publikujących artykuły newsowe, informacyjne czy poradnikowe. Cena tekstów SEO determinowana jest przede wszystkim przez wytyczne. W większości przypadków wytyczne nie są zbyt skomplikowane. Niemniej czasem zdarza się nam tworzyć treści pozycjonujące, w których opis wytycznych jest dłuższy od samego zamawianego tekstu.

Dlatego też za tekst, w którym musimy zachować wysoką jakość merytoryczną oraz użyteczność dla odbiorcy i jednocześnie:

  • utrzymać 3% zagęszczenie słów kluczowych,
  • umieszczać frazy kluczowe nie częściej niż co 35 słów,
  • używać frazy w formie nieodmienionej,
  • umieścić 10 anchorów brandowych w okolicy fraz kluczowych,

policzę o wiele, wiele więcej niż za treści, w których klient zażyczy sobie jedynie przynajmniej jednokrotnego zagnieżdżenia prostych fraz w odmienionej formie. 

Poniżej znajdziesz standardowy cennik tekstów SEO w Kuźni Treści za 1000 znaków ze spacjami.

Sprawdź aktualny cennik copywritera w Kuźni Treści

Cennik copywritera kształtowany jest przez czas, jaki autor musi poświęcić na napisanie tekstu

Dobrzy copywriterzy poświęcają na napisanie tekstu o wiele więcej czasu. Wynika to z poważnego podchodzenia do swojej pracy i chęci oddania klientowi naprawdę dopracowanej treści. Naturalnie powoduje to, że ich stawki są o wiele wyższe.