Pisanie artykułów wedle przyjętych zasad content marketingu pozwala wydobyć esencję słowa pisanego. Stosując się zarówno do ogólnych, jak i bardziej szczegółowych zasad pisania wartościowych treści sprawisz, że Twoje artykuły będą poczytne, przyjazne i bogate merytorycznie, a czytelnik z pewnością wróci po więcej. Zatem jak pisać dobre artykuły na bloga? Zapraszam do lektury. Prezentuję Ci 5 zasad pisania wartościowych treści.

1. Wiedz dla kogo piszesz

Dokładne poznanie docelowej grupy odbiorców Twoich tekstów pozwoli Ci skuteczniej je przygotowywać i lepiej dobierać ich treść. Inaczej wygląda content na stronie lokalnej parafii, a inaczej na blogu technologicznym, prawda? Umiejętne wpasowanie się tekstem w gusta i preferencje czytelników to ponad połowa sukcesu w przygotowaniu poczytnego artykułu.

Wiedz dla kogo piszesz

Najlepiej osiągnąć to wczuwając się w docelowego odbiorcę. Czasem może być to kłopotliwe, przecież jak można jednocześnie myśleć jak sprzedawca używanych części do maszyn rolniczych, a chwilę potem wcielać się w użytkowniczkę prostownicy do włosów Remington Keratin Therapy S8590 lub żelazka Philips GC4522/00. Niemniej jest to obowiązkowe, aby przygotować interesujący daną grupę tekst. Zwróć uwagę na kluczowe cechy lub zainteresowania poszczególnych grup odbiorców i oprzyj na nich filary tekstu.

2. Zaproś we wciągającą podróż

Jeżeli wiesz już jak pisać dla poszczególnej grupy odbiorców, wystarczy teraz stworzyć interesujący tę grupę tekst. Jak zainteresować czytelnika? Na początku zaintryguj ciekawym tytułem, stwórz niewinny i zachęcający wstęp, a następnie zbombarduj merytoryczną treścią. Cały czas prowadź za rękę jasną i ciekawą formą teksu aż do samego końca artykułu. Rób to w taki sposób, żeby czytelnik nawet nie spostrzegł się, kiedy przebrnął przez spory kawał słowa pisanego.

Wciągająca podróż

Warto od czasu do czasu rzucić żarcikiem lub ciekawą dygresją- pamiętaj jednak, że z reguły piszesz dla szerokiego grona odbiorców o różnych charakterach i usposobieniu, upewnij się więc, że zrozumieją Twoje intencje i przyjmą żart z uśmiechem na ustach, a Ty nie spotkasz się pozwem o obrazę uczuć.

Pamiętaj, aby nie tworzyć tytułów w iście amerykańskim stylu. „Odkrył skuteczny sposób na ćwiczenia mięśnia najszerszego grzbietu, trenerzy go nienawidzą!” sprawdza się na różnych dziwnych stronach, a takie artykuły zwykle nie grzeszą merytoryką. Przecież zamierzasz tworzyć wartościowe artykuły na poważnego bloga. Nie wykorzystuj więc metod z zakresu low-quality bait.

3. Nie przesadzaj z frazami kluczowymi

Oczywiście każdy pragnie odpowiednio pozycjonować artykuł, a za pomocą artykułu witrynę/bloga, jednak wciskanie fraz i słów kluczowych, nawet tych z długim ogonem może spotkać się jedynie z agresją ze strony czytelnika. Bardziej świadomy odbiorca zwyczajnie zauważy Twój brak profesjonalizmu, a mniej świadomy zdziwi się, że tekst jest mało przejrzysty. Pamiętaj, że wykrycie przez czytelnika fraz kluczowych w tekście jest jednoznaczne z nieprawidłowym ich zagnieżdżaniem. Słowa kluczowe nie mogą wpływać na płynność w odbiorze tekstu.

Chmura fraz kluczowych

Google oraz silniki innych wyszukiwarek napotykając przeładowany frazami artykuł, zwyczajnie traktują go jak spam i obniżają w rankingu. Wiesz już jak PISANIE TEKSTÓW LUBLIN, prawda?

4. Forma tekstu również jest ważna

Prawidłowe formatowanie tekstu poprawia jego czytelność i sprawia, że czytelnikowi podczas czytania nie łzawią oczy. Spróbuj przeczytać długi blok tekstu bez żadnych wcięć, wypunktowań, akapitów, podtytułów. Na pewno nie dotrwasz do końca, a jeżeli Ci się uda, nie będzie to miłym doświadczeniem.

Forma tekstu

Pamiętaj, że czytelnik najpierw skanuje tekst wzrokiem, wyłapując istotne elementy, umieszczane zwykle na samym początku akapitów. Odpowiednie przygotowanie tekstu tak, aby po skanowaniu wzrokiem okazał się dla czytelnika interesującym, może być kolejną kartą przetargową, dzięki której odbiorca łaskawie weźmie się za czytanie artykułu.

Forma artykułu nie odnosi się wyłącznie do tekstu. Na całościowy content składają się również obrazy, grafiki albo inne urozmaicenia. Dzięki nim tekst zostanie lepiej odebrany i zapamiętany. Tutaj również tak, jak w przypadku słów kluczowych, nie przesadzaj z ilością, bo za bardzo rozproszysz zarówno tekst, jak i uwagę czytelnika.

5. Postaw na jakość

Jakość

Teksty blogowe pisane zgodnie z zasadami content marketingu z reguły są artykułami poradnikowymi, porównaniami lub zestawieniami, recenzjami lub tekstami informacyjnymi. Utrzymując tekst w takim stylu, musisz zadbać o to, aby był na odpowiednim poziomie. Zbytnie lanie wody zirytuje zorientowanego na uzyskanie odpowiedzi czytelnika i sprawi, że zrażony nigdy więcej nie zajrzy na stronę, na której znalazł się ten feralny tekst. Lanie wody jest dobre w przypadku precli, nie wartościowych artykułów.


Mając na uwadze powyżej opisane punkty, będziesz w stanie stworzyć o wiele lepszy jakościowo, bardziej poczytny oraz wyżej indeksujący się artykuł. Opierając swojego bloga wyłącznie na tego typu treściach ani się obejrzysz, a trafisz na sam szczyt rankingu wyszukiwarek. Powyższe 5 zasad tworzenia content marketingowych tekstów znajduje zastosowanie w każdej dziedzinie i branży. Łącznie z wysoce wyspecjalizowanymi technicznie podmiotami. Jeżeli trafiłeś tu, ponieważ nie do końca wiesz, jak prowadzić wartościowego bloga firmowegozapraszam Cię do współpracy! Zajrzyj do zakładki portfolio.