Chcesz dotrzeć z ofertą do nowych klientów? A może zależy Ci na tym, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Wykorzystaj potencjał, jaki kryje się w reklamie! Pamiętaj jednak, że kreacja tekstu – skutecznego tekstu – reklamowego wymaga pewnych umiejętności. Przekonaj się, co zrobić, aby pisać tak, żeby klienci chcieli kupować Twoje produkty!

Dobry tekst reklamowy to magnes przyciągający klientów

Nie oszukujmy się. Jeśli nie zadbasz o stały dopływ nowych odbiorców produktów albo usług i nie będziesz pielęgnować relacji z obecnymi klientami, Twój biznes będzie skazany na porażkę. Jeśli nie zainwestujesz w reklamę, to informacja o Twoim produkcie nie dotrze do szerszego grona osób. Klienci przecież nie zdecydują się na zakup czegoś, o czym nie mają pojęcia, że istnieje.

Skutecznie prowadzone działania marketingowe to z kolei sprawdzony przepis na rozwój firmy. Jeśli stworzysz reklamę skierowaną do konkretnej grupy docelowej, wykorzystasz moc języka korzyści i zachęcisz do działania, to Twoje szanse na sukces znacznie wzrosną.

Tylko od Ciebie zależy, którą z tych dróg będziesz podążać.

jak napisać reklamę?

Przemyśl, do kogo chcesz napisać reklamę

Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym, dlaczego jedne reklamy świetnie konwertują, podczas gdy inne nie przynoszą praktycznie żadnego zwrotu z inwestycji? Odpowiedź jest prosta. Tekst reklamy będzie skuteczny jedynie wówczas, gdy tworząc go, weźmiesz pod uwagę preferencje grupy docelowej.

Istotny jest sposób kreowania komunikatu – nie tylko forma, lecz również język. Inaczej ujmiesz przekaz skierowany do młodzieży (gdy np. chcesz wypromować nową grę), a innych formuł użyjesz w sytuacji, gdy odbiorcą ma być osoba starsza. Wykorzystaj mimikrę – mów słowami swoich klientów.

Chcesz, aby reklama działała? Jeszcze zanim ją napiszesz, wejdź w skórę osoby zainteresowanej danym produktem. Pomyśl o tym, na czym jej zależy, jakie ma nadzieje i obawy związane z ofertą. Zawsze wyprzedzaj klienta o krok. Stwórz taką reklamę, która rozwieje wszelkie wątpliwości, zanim te zdążą się pojawić. Wykorzystaj siłę konkretnej argumentacji.

Pisanie reklamy językiem korzyści – zaznacz, co zyska docelowy klient

Doskonale wiesz, co sprawia, że produkty Twojej firmy są lepsze od oferty prezentowanej przez konkurencję. Pora, aby przekonali się o tym także Twoi potencjalni klienci. Zwróć jednak uwagę, że w języku korzyści wcale nie chodzi o to, aby się przechwalać.

Przecież to oczywiste, że Twój produkt jest:

  • najlepszy;
  • wyjątkowy;
  • skuteczny;
  • atrakcyjny;
  • itd., itp.

A to zaledwie kilka przykładów cech produktów, które bardzo często pojawiają się w tekstach sprzedażowych.

Prawda może wyda Ci się brutalna, ale to klientów praktycznie nie interesuje. Zatem, co jest dla nich ważne? Korzyść! Tak, odbiorca reklamy chce się dowiedzieć, co zyska dzięki temu, że zdecyduje się właśnie na Twoją ofertę. Chcesz przekonać kogoś do zakupu produktu lub zamówienia usługi? Przedstaw konkretne korzyści wynikające z podjęcia określonej decyzji zakupowej.

Call to action – skłoń odbiorcę do działania

Skuteczne wezwanie do działania pomoże Ci zwiększyć konwersję. Jest jednak mały haczyk – nie każde CTA przybliży Cię do osiągnięcia celu. Dlaczego? Umieszczanie w wezwaniu do działania słów kojarzących się z kosztami lub wysiłkiem, zamiast zachęcić do dokonania zakupu, poskutkują podświadomą reakcją obronną. W efekcie nie dojdzie do finalizacji procesu zakupowego.

pisanie reklamy dla biznesu

Jakiej reklamy potrzebuje Twój marketing?

Marketing każdej firmy powinien opierać się na przemyślanych działaniach. Zanim zajmiesz się pisaniem reklam, zastanów się, który format sprawdzi się w Twoim przypadku. Stwórz strategię promocyjną, zapoznaj się z dostępnymi możliwościami.

Może się okazać, że np. strona internetowa wyświetla się na wysokich pozycjach w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania na konkretne frazy, a w takim przypadku, inwestycja w kampanie linków sponsorowanych będzie nieopłacalna.

AdWords, czyli kampanie linków sponsorowanych

Kampanie linków sponsorowanych pomogą wypromować Twoją stronę internetową w sieci. Będą doskonałym uzupełnieniem tekstów SEO. Zanim pojawią się efekty pozycjonowania, klienci trafią do Ciebie dzięki reklamom w Google. Nasuwa się jednak pytanie, jak przebić się przez konkurencję? W jaki sposób wykreować przekaz, aby użytkownik kliknął właśnie w tę reklamę? Zacznijmy od początku, czyli od właściwej struktury reklamy.

Struktura reklamy w Google Ads

Tworząc reklamę Google Ads, zadbaj o jej prawidłową strukturę. Każdy taki tekst powinien składać się z określonych elementów. Zaliczają się do nich:

  • nagłówek o długości maksymalnie 25 znaków;
  • dwa wiersze tekstu (limit znaków na linijkę tekstu to 35);
  • wyświetlany adres URL (tu także obowiązuje limit 35 znaków).

Jeśli na tym etapie tworzenia reklamy pojawią się błędy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie zostanie ona zaakceptowana.

Tekst reklamy – wyróżnij się z tłumu

Kolejna sprawa to przekaz. Już wiesz, że dobry tekst sprzedażowy cechuje dopasowanie do grupy odbiorców oraz język korzyści, a także wyrażenia skłaniające do podjęcia konkretnej akcji. Problematyczne przy tworzeniu treści promocyjnych w systemie reklamowym Google jest ograniczona liczba znaków. Skuteczność Twojej reklamy będzie zależeć od tego, czy uda Cię tak skompresować komunikat, aby jednocześnie był czytelny i wyróżniał się spośród konkurencji.

Jak to osiągnąć? Kieruj przekaz bezpośrednio do odbiorcy i skup się na korzyściach. Ponadto, spróbuj wywołać reakcję emocjonalną.

Reklamy w mediach społecznościowych

Facebook, Instagram i inne media społecznościowe to doskonałe kanały komunikacji z klientami. Denerwuje Cię ograniczenie liczby znaków w tekstach reklam w Google? W social mediach możesz sobie pozwolić na nieco dłuższą formę wypowiedzi. Pamiętaj jednak o tym, aby zainteresować czytelnika od pierwszego zdania. W przeciwnym razie stracisz szansę na konwersję, jeszcze zanim zdążysz przedstawić ofertę.

Reklama firmy w formacie wideo

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Sprawdź, gdzie Twoja konkurencja jeszcze nie dotarła i przekonaj się o sile reklam w formacie wideo. Podstawą skuteczności takiej reklamy jest scenariusz. Nie masz pomysłu na to, jak go napisać? Sprawdź naszą ofertę na scenariusze reklam i filmów.

Jakie cele biznesowe osiągniesz dzięki skutecznej reklamie?

Copywriting w działaniach marketingowych pomoże Ci pozyskać uwagę klienta i skłoni go do konkretnego działania. Dzięki temu będziesz o krok bliżej od osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych. Reklama to nie tylko sposób na przedstawienie potencjalnym klientom nowej oferty. To także metoda systematycznego budowania rozpoznawalności marki.

Zwiększysz rozpoznawalność swojej marki

Im częściej klienci będą mieli kontakt z Twoją marką, tym mocniej świadomość o jej istnieniu zakorzeni się w ich pamięci. Optymalny efekt działań promocyjnych uzyskasz, gdy powiążesz reklamę z pozytywnymi skojarzeniami. Do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą możesz docierać na wiele sposobów. Reklamy mogą się im wyświetlać w trakcie przeglądania ulubionych witryn lub gdy będą pochłonięci grą.

Wypromujesz konkretny produkt lub usługę

Innym zadaniem, jakie może mieć dobry tekst reklamowy, jest promowanie konkretnego produktu (usługi) z Twojej oferty. Taki tekst sprzedażowy nastawiony jest na zwiększenie konwersji. Nie chodzi przecież tylko o to, aby czytelnicy dowiedzieli się o nowym modelu butów do biegania. Oni mają zdecydować się na ich zakup. I w tym momencie wracamy do punktu wyjścia, czyli elementów, które obowiązkowo powinno zawierać każde sprzedażowe copy. Język korzyści, zachęcenie do działania i personalizacja przekazu to absolutne must have reklamy.

Skuteczny tekst reklamowy

Skorzystaj z usług Kowali Treści i zamów skuteczne teksty reklamowe!

Napisanie reklamy, która przyciągnie uwagę odbiorców i skłoni ich do podjęcia decyzji zakupowej, to zdecydowanie nie jest przysłowiowa bułka z masłem. Nasi Kowale Treści mają wiedzę niezbędną do stworzenia skutecznego przekazu reklamowego. Napiszemy dla Ciebie scenariusz reklamy wideo, wyk(re)ujemy solidne teksty do Google Ads oraz Facebook Ads i trafimy wprost w gusta Twoich klientów.