Jak skutecznie sprzedawać w Internecie? W jaki sposób pisać, aby koszyk w Twoim sklepie nie został porzucony? Dlaczego jednym tekstom ufasz, a wobec innych przechodzisz z dystansem? Jak to jest, że dwie, niemal identyczne aukcje na portalach aukcyjnych znacznie różnią się ilością dokonanych zakupów? Na każde z tych pytań możemy odpowiedzieć dwoma słowami- język korzyści. Czym zatem jest to enigmatyczne hasło, które coraz częściej bryluje w sieci? W tym artykule poznasz zasady, jakimi rządzi się tworzenie skutecznych tekstów sprzedażowych.

Czym jest język korzyści?

Na pierwszy rzut niewprawionego oka ciężko poznać i wyłowić techniki słowne, które skłaniają nas do dokonania zakupu. O ile tekst taki jest wykonany prawidłowo, nawet nie zauważysz, jak bardzo wpływają one na Twoją decyzję.

E-commerce

Język korzyści pobudza Twoją wyobraźnię, wpływa na uczucie komfortu, sprawia, że czujesz się dobrze, a jednocześnie po cichutku generuje pewne myśli-klucze, dzięki którym podejmujesz „jedyną słuszną” decyzję dokonując zakupu opisanego produktu lub usługi.

Jakimi zasadami rządzi się język korzyści?

Tworzenie skutecznych tekstów sprzedażowych wymaga rozwagi oraz odpowiedniego implementowania technik, które opiszemy poniżej. Język korzyści to uwypuklanie zalet produktu, przekonanie czytelnika, a zarazem potencjalnego klienta, że to właśnie Twój produkt jest najlepszą opcją. Jeżeli zorientujesz odpowiednio dużo pozytywnych myśli potencjalnego klienta wokół Twojego brandu, jesteś w domu. Jak to wykonać? Pisanie według zasad języka korzyści to:

  • Odpowiednie szacowanie zalet produktu oraz skupianie się na potrzebach klienta

Gradacja pozytywnych cech oraz potrzeb umożliwi Ci stworzenie autentycznego tekstu, który przekona czytelnika, że to Twoja firma w zupełności spełnia jego potrzeby, a nawet oferuje mu nieco więcej niż inni.

  • Tworzenie trafnych i zachodzących w pamięć przykładów

Jeżeli skupisz się na zaletach oraz tym, co oferujesz swoim klientom i pomożesz im to zrozumieć za pomocą prostych, klarownych, pozytywnych przykładów, Twój produkt lub usługa zostaną zapamiętane na o wiele dłużej, a tekst będzie w stanie lepiej przekonać klientów do dokonania zakupu.

  • Prowadzenie czytelnika za rękę

Pisząc litanię zalet, korzyści oraz skupiając się na spełnianiu potrzeb klienta przez dany produkt lub usługę, możesz się nieco zapomnieć. Pamiętaj, że nie każdy czytelnik jest tak zaznajomiony z Twoją branżą, jak Ty sam. Wykonywanie regularnych postojów w tekście i wyjaśnianie niektórych bardziej zawiłych zagadnień sprawi, że każdy nadąży za Twoim tokiem rozumowania, a tym samym będzie w stanie lepiej zrozumieć to, o czym piszesz.

  • Dobieranie odpowiednich słów

Wykorzystywanie określeń, przymiotników oraz czasowników naładowanych pozytywnymi cechami pozwoli Ci wprawić czytelnika w przyjemny nastrój, którego wytworzenie połączy świadomie i podświadomie z Twoim produktem i Twoją firmą. Zbytnie przesadzanie ze „słodzeniem” w tekście spowoduje jednak efekt odwrotny od zamierzonego. Warto zachować odpowiednią proporcję oraz wyczucie.

Dobieranie określeń

Podsumowanie

Odpowiednio wykonany opis firmy, produktu, lub usługi według badań pozwala poprawić sprzedaż o ponad 700%! Skuteczne operowanie językiem korzyści to sztuka, która nie polega wyłącznie na klepaniu starych i wytartych frazesów, typu: „wybór naszego produktu się opłaci, bo…”. Tekst sprzedażowy nie może opierać się na wyłącznie ogólnikowych hasłach, a powinien być odpowiednio dopasowany do czytelnika, branży oraz wizerunku Twojej firmy. Pamiętaj, że pisząc językiem korzyści, nie możesz „ściemniać”. Podstawą do tworzenia solidnego brandu jest granie fair-play i uczciwość wobec Twojego potencjalnego klienta.