Zapewne zastanawiałeś się, gdzie istnieje różnica między copywriterem a pisarzem. To pytanie często zadawane jest przez adeptów pisania. Pisząc ten artykuł, zamierzamy oświecić tych, którzy chcą zagłębić się w magiczny świat copywritingu.

Szczerze powiedziawszy, istnieje szereg istotnych różnic, które grubą linią odgradzają pisarzy od copywriterów. Poniżej prezentujemy 4 najważniejsze pozycje.

Narzędzia

1. Copywriterzy tworzą z nagłówków funkcjonalne narzędzia

Copywriter otwarcie korzysta z innych dostępnych zasobów, jednak jego produkt końcowy jest unikalny i maksymalnie wyszlifowany. Teksty copywriterów mogą odznaczać się najróżniejszą funkcjonalnością; wszystko zależy od celu – mogą to być materiały promocyjne, informacyjne lub teksty wysoce wyspecjalizowane z dziedzin technicznych.

Wielu twórców łączy copywriting z writingiem, tworząc swoje własne dzieło, a później poprawiając w ten sposób by „zażarło”. W skrócie – zadaniem copywritera jest przedstawienie, zaciekawienie i wywołanie konkretnej reakcji u czytelnika.

One dollar

2. Copywriter coś sprzedaje

Copywriterzy mielą artykuły i tworzą z nich bardziej chwytliwe formy. Jest to jedno z ważniejszych zadań twórcy kopii. Odpowiednim doborem słów, konstrukcji i określaniem całej strategii tekstu jest w stanie przyciągnąć czytelników i potencjalnych kupców do skorzystania z oferty Twojej firmy.

Pisarz z kolei komponuje części tekstów w ten sposób, by treść odznaczała się odpowiednim balansem. Odpowiednio konfigurują różne formuły, które tworzą z artykułu rzecz ciekawą i pouczającą. Copywriter biegnie na złamanie karku, by wycisnąć z tekstu ostatnie soki; by wypunktować absolutnie najważniejsze cechy, które sprawią, że produkt/usługa się sprzedadzą.

Idea -> Plan -> Akcja

3. Copywriter nawołuje czytelnika do akcji

Zadanie to polega na zachęcie czytelnika i wpłynięciu na jego zachowanie. Copywriter musi umieć w odpowiedni sposób skłonić czytelnika do reakcji. Jedna z zasad copywritingu głosi, że każdy tekst powinien być wezwaniem do działania. Oznacza to, że pod koniec lektury czytelnik powinien podjąć konkretne działanie- kupić produkt, zapisać się na newsletter, przejrzeć ofertę, czy zapisać się na płatny kurs mailingowy.

Skuteczność wymaga dogłębnego zrozumienia docelowego rynku. Jeżeli copywriter wstrzeli się w gust czytelnika, wtedy temu pierwszemu łatwiej będzie skłonić do akcji tego drugiego.

Maszyna do pisania

4. Profesjonalny copywriter może szastać stylami pisania

Style pisania copywritera zależą od preferencji klienta, celów stawianych przed tekstem i języka rynku docelowego. Starczy powiedzieć, że copywriter musi mieć dosyć elastyczną osobowość. Jeżeli istnieje potrzeba pisania dla osób w wieku powyżej 60 roku życia, copywriter musi brzmieć jak przedstawiciel tej grupy. To samo tyczy się dzieci, innych grup wiekowych i różnych środowisk branżowych- najróżniejszych artystów, czy specjalistów.


Kiedy wszystko jest już jasne, możesz zdecydować, czy nadal chcesz zajmować się copywritingiem. Wiele osób uważa, że pisanie kopii jest łatwym zadaniem. Cóż, nie jest tak. Warto pamiętać o różnicach między pisarzem,a copywriterem.

Zapraszamy do współpracy – sprawdź nasze usługi.