Opisy produktów i kategorii

Internet to świetne medium, które jest w stanie połączyć Twój biznes e-commerce z konsumentami z całego świata. Warto jednak wiedzieć, jak korzystać z tego dobrodziejstwa. Wiele sklepów w sieci popełnia karygodne błędy, które rykoszetem uderzają w sprzedaż. Jednym z nich są niedbale stworzone opisy produktów i kategorii. Czy Twój sklep również ma z tym problem?

Opisy produktów i kategorii do sklepów internetowych – czego nie robić?

Utarło się, że zakładając i prowadząc sklep internetowy, wielu właścicieli umieszcza opisy dostarczane przez producenta lub nie umieszcza ich wcale. Częstym błędem jest również powielanie opisów i narażanie się na wewnętrzną duplikację treści. Czy może istnieć jeszcze gorsza metoda na zapełnianie treścią sklepu? Owszem – kopiowanie opisów od konkurencji.

Google karze wszystkie strony, które przejawiają znamiona spamu lub takie, które nie są unikalne. Zwykle nakładane są na nie odpowiednie filtry zmniejszające ich widoczność w rankingu wyszukiwarki, a tym samym w sieci.

„Jechanie” na opisach dostarczanych przed producenta może i jest wygodnym rozwiązaniem, jednak sprawia, że nie wyróżniasz się na tym polu od konkurencji, a jednocześnie Twoja strona może zostać zbanowana z SERP-a Google. Chyba nie chcesz takiego obrotu spraw, prawda?

Kopiowanie unikalnych tekstów z innych sklepów internetowych to zwykła kradzież i może spowodować, że zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności. Nie muszę chyba pisać, jaki będzie miało to skutek nie tylko dla Ciebie, ale również dla reputacji Twojego biznesu.

Skuteczne opisy produktów i kategorii to najlepsi sprzedawcy w Twoim e-sklepie

Klient Twojego sklepu internetowego jest pozostawiony sam sobie. W stacjonarnym punkcie zawsze znajdzie się wykwalifikowana obsługa, która odpowiednio zajmie się interesantem. W sieci takim sprzedawcą są skuteczne opisy produktów. Oczywiście w sklepie możemy zamieścić również wideo promujące produkt, pełną galerię zdjęć, nagranie, czy zdjęcie 360 stopni, jednak cała sprzedać w dalszym ciągu opiera się na słowie pisanym.

Skuteczny opis produktu potrafi podnieść jego sprzedaż o prawie 700%! Dobry opis przekona czytelnika i potencjalnego klienta w taki sposób, w jaki zrobi to profesjonalny handlowiec. Zainwestowanie w skuteczne opisy do sklepów internetowych pozwoli Ci poprawić sprzedaż, zdobyć nowych klientów i zbudować solidną więź z dotychczasowymi konsumentami, którzy wybrali Twój sklep.

Opisy do sklepów internetowych – jak je tworzyć?

Pozwól, że opowiem Ci doskonały przykład przedstawiający potężną moc sprawczą dobrych opisów produktów.

Kiedy Janek oglądał mecz piłki nożnej, zepsuł mu się telewizor. Naprawa okazała się na tyle nieopłacalna, że nasz bohater zdecydował się kupić nowy sprzęt – zresztą ile można oglądać telewizję na starym kineskopowym odbiorniku? – w tym celu udał się do najbliższego centrum handlowego, w którym jednak wybór był na tyle skromny, że Janek wrócił do domu z pustymi rękoma. W żadnym sklepie nie znalazł nic, co by go zainteresowało – nie był on ekspertem RTV i nie śledził rynku, wobec tego nie wiedział, czego szukać.

Po powrocie do domu uruchomił laptop i zaczął przeglądać oferty sklepów w sieci. Szybko zauważył, że większość z nich bazuje na tych samych opisach produktów, teksty zdawały się nie wyczerpywać do końca tematu, a ich forma w ogóle nie przekonywała go do zakupu. Po długich poszukiwaniach Janek w końcu znalazł ciekawy sklep internetowy oferujący sprzęty RTV i AGD. Czym się wyróżniał?

Opisy w sklepie były unikalne, tworzone językiem korzyści na tyle umiejętnym, że Janek nie pomyślał, że ktoś chce mu wcisnąć kit, oraz tak skomponowane, że nasz bohater poczuł pragnienie posiadania paru odbiorników TV obecnych w sklepie. Opisy świetnie współgrały z autorskimi zdjęciami produktów, a tym samym tworzyły komplementarną i spójną całość przekonującą klienta do intencji sklepu internetowego. Tutaj historia się kończy, oczywiście Janek skorzystał z oferty sklepu, mimo że produkty były nieznacznie droższe niż w innych odwiedzonych przez niego sklepach.

Według wielu badań na naszą decyzję w wyborze produktów wpływa nie tylko cena, ale również sposób prezentacji oraz samo podejście sprzedawców do klienta. Częściej kupujemy tam, gdzie możemy liczyć na fachowe i miłe podejście, a także doskonale wiemy, co kupujemy – bez niedomówień i ukrytych haczyków.

Kuźnia Treści tworzy opisy produktów, które sprzedają

Zapraszam Cię do skorzystania z moich usług. Gwarantuję Ci skuteczne opisy produktów i kategorii do Twojego sklepu online, które podniosą współczynnik konwersji, sprawią, że klienci Ci zaufają, a przede wszystkim będą doskonałą inwestycją, która szybko się zwróci. Chcesz postawić na opisy najwyższej jakości? Napisz do mnie, razem stworzymy coś świetnego!