Marketing treści przybiera różnorodne formy. Tworzenie firmowego bloga czy publikacja artykułów sponsorowanych to działania marketingowe, do których wszyscy zdążyli się przyzwyczaić. Wciąż jednak można wskazać na obszary, które nie są do końca oczywiste i wymykają się standardowym strategiom. Prowadzenie podcastów to propozycja dla wszystkich przedsiębiorców, którym zależy na budowaniu eksperckiego wizerunku, dzieleniu się wiedzą oraz tworzeniu wartościowego contentu!

Załóż podcast z Kuźnią Treści
🤙 +48 739 984 196 / kontakt@agencjakuznia.pl

Podcast – co to takiego?

Podcast to jedna z form komunikowania się z odbiorcą treści. To nagranie w formie audio, które publikowane jest w Internecie. To sposób, na dzielenie się wiedzą z użytkownikami, którzy są zainteresowani konkretną tematyką. 

Możesz w tym momencie zadać następujące pytanie:

„No dobrze, ale u licha, po co mojej firmie podcast, skoro z podanego wyżej opisu wprost wynika, że nie jest to działanie stricte reklamowe?!”

Nowoczesny marketing treści to coś o wiele więcej, niż zasypywanie odbiorców reklamami. Konsumenci są zmęczeni nachalnym przekazem reklamowym, z którym spotykają się na każdym kroku. Chcesz przekonać klientów, że warto skorzystać z Twojej oferty? Przekonaj ich do tego, że jesteś ekspertem w swojej branży. Skup się na kreowaniu pozytywnego wizerunku. Zbuduj z odbiorcami Twoich produktów lub usług długofalowe relacje oparte na zaufaniu
Nie jest to działanie jednorazowe. W dążeniu do sukcesu nie można iść na skróty. Podcasty to narzędzie, dzięki któremu zyskasz przewagę nad konkurencją i dotrzesz z informacjami o swojej firmie do szerszego grona odbiorców. Nie chcesz przegapić takiej szansy, prawda?

Jak założyć podcast i zacząć go nagrywać?

Przede wszystkim potrzebny jest dobry pomysł. Niektórzy zaczynają przygotowania do nagrywania podcastu od zgromadzenia sprzętu. Pamiętaj jednak, że nawet sprzęt z najwyższej półki nie zagwarantuje Ci sukcesu, jeżeli pomysł nie będzie strzałem w przysłowiową dychę.

Scenariusze do podcastów

Praca koncepcyjna pochłania o wiele więcej czasu, niż samo nagrywanie podcastów. Po pierwsze, musisz mieć pomysł na każdy odcinek. Po drugie, musisz wiedzieć, w jaki sposób przedstawić konkretny temat, aby zainteresować potencjalnych odbiorców. 

Jeżeli słuchasz podcastów, to możesz ulec przekonaniu, że nie dość, że doświadczeni podcasterzy sypią tematami odcinków jak z rękawa, to jeszcze w dodatku nagrywają kolejne fragmenty na pełnym spontanie. Nic bardziej mylnego. Ta lekkość, którą dostrzegasz jako odbiorca, jest wynikiem dokładnie przemyślanej strategii i starannie zaprojektowanego scenariusza każdego odcinka. Chcesz, aby i Twoi słuchacze zachwycili się sposobem konstrukcji przekazu i przejrzystością prezentowanych treści? Pomożemy Ci osiągnąć taki efekt!

Sprzęt i narzędzia do nagrywania podcastów

Mając pomysły i gotowe scenariusze w ręku, będziesz mógł przystąpić do działania. Do nagrania podcastu będziesz potrzebować sprzętu i odpowiedniego oprogramowania, które pozwoli Ci na obróbkę surowego materiału. W trosce o dobrą jakość nagrywanych odcinków zainwestuj w profesjonalny mikrofon. Sprawdzi się on o wiele lepiej, niż mikrofon wbudowany w laptopie. 

Skąd czerpać pomysły na podcasty?

Nawet najbardziej kreatywnym osobom brakuje czasem pomysłu na kolejną porcję wartościowego contentu, który bez reszty pochłonie odbiorców. Na całe szczęście, w kwestii kreowania nowej tematyki podcastów nie musisz polegać wyłącznie na swojej pomysłowości. Możesz skorzystać z pomocy sprawdzonych narzędzi, które sprawią, że opracowywanie strategii content marketingowej będzie o wiele prostsze i przyjemniejsze. 

  • Trendy Google – jedną z najbardziej charakterystycznych cech świata wirtualnego jest ogromna dynamika zmian. Tematy, które jeszcze wczoraj znajdowały się w ścisłej czołówce najczęściej wyszukiwanych haseł, dziś mogą już nie wzbudzać najmniejszego zainteresowania wśród użytkowników. Trendy Google pozwolą Ci być na bieżąco z upodobaniami internautów.
  • Planer słów kluczowych – jeżeli zależy Ci na tym, aby tematyka kolejnych podcastów oscylowała wokół haseł, które użytkownicy najczęściej wyszukują w Google, to Planer słów kluczowych może okazać się wyjątkowo pomocny. To kolejne narzędzie, które Google udostępnia zupełnie za darmo. Korzystając z Planera słów kluczowych dowiesz się, jaka jest średnia miesięczna ilość zapytań o konkretną frazę.
  • Wyszukiwarka Google – tak, wyszukiwarka Google również może być doskonałym źródłem inspiracji w zakresie tworzenia nowych tematów do Twoich podcastów. Wpisując konkretne zapytanie, otrzymasz szereg podpowiedzi związanych z daną tematyką. 
  • Ankiety dla słuchaczy – gdy już zdobędziesz określone grono wiernych słuchaczy, to będziesz mógł się wprost od nich dowiedzieć, jaką tematykę związaną z Twoją branżą uważają za interesującą. Wykorzystaj te informacje! Dzięki nim trafisz do nowych odbiorców! 

Chciałbyś stworzyć interesujący podcast, w którym podzielisz się z odbiorcami wiedzą? Zależy Ci na ty, aby wykreować wizerunek eksperta w określonej dziedzinie, ale brakuje Ci pomysłu na kolejne odcinki? Skontaktuj się z nami – mamy głowy pełne pomysłów! Im bardziej wymagająca jest Twoja branża, tym jaśniej świecą nam się oczy na myśl o kolejnym wyzwaniu!

Jak stworzyć podcast, który zainteresuje słuchaczy?

Twórz podcasty wyłącznie w tej dziedzinie, w której jesteś ekspertem. Postaw na atrakcyjny przekaz informacji i odpowiednią dynamikę. Przyciągniesz w ten sposób uwagę słuchaczy, a także będziesz w stanie ją utrzymać przez dłuższy czas. Niezwykle pomocny okaże się w tym zakresie profesjonalny scenariusz do podcastu – pozwoli na płynna, a przy tym w pełni naturalną wypowiedź. 

Zadbaj o to, aby kolejne odcinki były publikowane regularnie. Ustal harmonogram publikacji. Podcasty wrzucaj do sieci w podobnych odstępach czasu. Taka systematyczność pozwoli na zacieśnienie więzi ze słuchaczami. Będą oni dokładnie zorientowani, kiedy ukaże się następny odcinek.

Gdzie udostępnić podcast, aby przyciągnąć słuchaczy?

Nagranie podcastu to dopiero początek. Chcesz dotrzeć do słuchaczy? Zastanów się, gdzie umieścić podcast, aby znalazło go jak najwięcej osób. Musisz mieć serwis hostingowy. Druga sprawa, to kanał dystrybucyjny. Miłośnicy podcastów korzystają z różnych serwisów, na których wyszukują interesujące ich audycje. Wśród najpopularniejszych kanałów dystrybucyjnych warto uwagę zwrócić m.in. na:

Jak dodać podcast do Spotify czy innego serwisu? Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba tego robić samodzielnie. Proces dodawania podcastów na platformy streamingowe jest zautomatyzowany. Za proces dystrybucji odpowiada kanał RSS. To on informuje użytkowników o każdym kolejnym odcinku.

Dlaczego warto zainwestować w podcasty?

Podcasty to wciąż nisza na polskim rynku działań marketingowych. Nisza, którą warto wypełnić! Wydaje Ci się, że w Twojej branży podcasty się nie sprawdzą? Masz przeczucie, że odbiorców Twoich produktów czy usług zupełnie nie zainteresuje taki format? Masz rację! Z dużym prawdopodobieństwem – tak Ci się tylko wydaje! 
Jeżeli chcesz osiągnąć sukces w biznesie, to najwyższa pora, abyś na dobre porzucił utarte schematy działania. Nie wychodź z założenia, że skoro Twoja konkurencja nie nagrywa podcastów, to i Ty nie musisz. Gdybyśmy jako gatunek podążali tym tropem, zapewne wciąż byśmy tkwili w jaskini. Szukając nowych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów, zwiększasz przewagę konkurencyjną nad innymi firmami z branży. A to zaledwie pierwsza, korzyść, jaką osiągniesz, inwestując w podcasty.

  • Poszerzysz grono odbiorców – podcasty mają tę niezaprzeczalną zaletę, że to słuchacz decyduje, kiedy i gdzie będzie słuchał wartościowych treści. Tworząc ciekawy content dotrzesz do osób, które chcą poszerzać swoje horyzonty przy okazji innych aktywności. 
  • Wypracujesz długofalowe relacje – tworząc całą serię wartościowych odcinków, stopniowo przyzwyczajasz odbiorców do obecności Twojej marki w ich codzienności. Budujesz rozpoznawalność. Nawiązujesz nić porozumienia. Wzbudzasz zaufanie.
  • Nawiążesz nowe kontakty biznesowe – do nagrywania kolejnych odcinków możesz zapraszać ciekawych gości. Może z niektórymi z nich uda się nawiązać dalsze relacje biznesowe?
  • Przekonasz odbiorców do swojej wizji świata – masz szansę przedstawić wartości, którymi kieruje się Twoja firma. Pokażesz klientom, co jest dla Ciebie ważne i w jaki sposób postrzegasz otaczającą Cię rzeczywistość.

Nie czekaj, aż konkurencja Cię wyprzedzi! Już dziś zainwestuj w podcasty, dzięki którym wzmocnisz pozytywny wizerunek swojej firmy. Stworzymy dla Ciebie scenariusze do podcastów. Z ich pomocą wypełnisz rynkową niszę i jeszcze bardziej rozwiniesz strategię content marketingu!

Cennik scenariusza do podcastu – ile zaoszczędzisz dzięki współpracy z profesjonalistami?

Nie traktuj działań związanych z marketingiem firmowym jak wydatków. Spójrz na nie z uwzględnieniem szerszej perspektywy czasu. To inwestycja, która ma sprawić, że Twój biznes wkrótce się rozwinie. Nie zastanawiaj się zbyt długo nad tym, ile wydasz na działania promocyjne. Skup się na tym, jakie korzyści przyniesie Ci inwestycja w podcasty!

Scenariusz do podcastu możesz napisać samodzielnie. Na własną rękę możesz również prowadzić firmowego bloga, czy pisać teksty do reklam w Google Ads. Doba ma jednak zaledwie 24 godziny, a Ty po ciężkim dniu pracy zapewne marzysz o chwili wypoczynku. Nie nakładaj na siebie kolejnych obowiązków – postaw na outsourcing tworzenia treści! 

Zlecając nam stworzenie scenariuszy do podcastów, zyskujesz:

Oszczędzisz nie tylko czas. Na współpracy z nami zyska również budżet Twojej firmy! Napisz do nas, a otrzymasz kompleksową wycenę działań z zakresu tworzenia scenariuszy do podcastów. 

Scenariusze do podcastów, dzięki którym wejdziesz na nową ścieżkę promowania firmy!

Podejrzewasz, że wśród Twoich klientów znajdzie się spora grupa osób, które będą zainteresowane podcastami, jednak nie wiesz, jak nagrywać podcast? Nie masz pojęcia, jak napisać scenariusz do podcastu, który skutecznie przyciągnie klientów? Doskonale trafiłeś! 

Przygotujemy dla Ciebie profesjonalne scenariusze do podcastów. Pomożemy Ci stworzyć nowy kanał komunikacji z klientami, dzięki któremu wzmocnisz wizerunek swojej marki, zwiększysz jej rozpoznawalność, a w konsekwencji – zaczniesz też więcej zarabiać!