Prowadzenie bloga firmowego i skuteczny content writing

Prowadzenie bloga firmowego to wciąż jeden najbardziej skutecznych sposobów promowania własnego biznesu w Internecie. Udowadnia to, że marketing nie musi być agresywny i kosztowny, by przynosić wymierne korzyści. Teksty blogowe zwiększają ruch w Twojej witrynie, jednocześnie przyciągając te grupy klientów, które mają najwyższy współczynnik konwersji. To szansa na sukces wizerunkowy i finansowy. Naprawdę chcesz ją przegapić?

Blog firmowy – od internetowego pamiętnika do efektywnego biznesu

Jeszcze w latach 90. – w czasach, gdy polski Internet nie wyszedł jeszcze z powijaków – artykuły blogowe nie były niczym innym, jak publicznym wyrażaniem swoich poglądów lub osobistym dziennikiem autora. Na początku tysiąclecia termin blogosfera – wymyślony przez Brada L. Grahama prześmiewczy termin – zmienił swój wydźwięk. Teksty blogowe zaczęły być traktowane jako zjawisko społeczne kreujące opinię publiczną.

Tego sukcesu nie omieszkały wykorzystać największe marki świata, które szybko weszły we współpracę z blogerami. Polecenia lub recenzje w tekstach blogowych lepiej opisywały produkt niż standardowa reklama i mogły łatwiej przemówić do internautów, oferując im dodatkowe korzyści. W „bonusie” serwowana była wiedza i przekonanie, że polecany w artykule blogowym produkt jest sprawdzony. Obecnie dobrze prowadzone blogi firmowe, pomimo dużej konkurencji, szybko są „wyłapywane” i błyskawicznie wchodzą do obiegu informacji.

Prowadzenie bloga firmowego a inne formy marketingu

Wszystkie działania marketingowe mają prowadzić do jednego celu – zwiększenia obrotów przedsiębiorstwa i związanych z tym korzyści finansowych. Prowadzenie bloga firmowego jest jednym ze środków do spełnienia tej ambicji.

W porównaniu do drogich kampanii medialnych czy płatnych reklam ma wiele zalet szczególnie cennych dla małych i średnich przedsiębiorstw:

  • nie wymaga dużych nakładów finansowych,
  • w odróżnieniu od kampanii reklamowych, nie jest „na chwilę”, ale przedstawia realną wartość nawet po upływie kilku lat,
  • dobre teksty blogowe chętniej są udostępniane przez czytelników niż reklamy czy typowe akcje marketingowe,
  • prowadzenie bloga firmowego łatwo połączyć z promocją w social mediach,
  • buduje widoczność strony internetowej w sieci,
  • artykuły blogowe szybciej się rozprzestrzeniają i mogą stać się treściami viralowymi.

Nie jest to przekonywanie o wyższości bloga nad innymi strategiami marketingowymi ani wyznaczanie jedynej słusznej drogi. Nie sposób jednak przeoczyć, że blog firmowy wykazuje najkorzystniejszy ze wszystkich stosunek kosztów do mierzalnych efektów. Jest to też narzędzie najlepsze na start.

Powody, dla których MUSISZ prowadzić bloga firmowego

Przemyślany content na bloga działa jednocześnie na wielu płaszczyznach. To działania pośrednie, zakamuflowane, które nie atakują potencjalnych klientów promocjami i ofertami. Nie sposób jednak odmówić im rozmysłu ani psychologicznej przebiegłości. Razem tworzą spójny wizerunek biznesu i przekładają się na wymierne korzyści.

Zwiększysz ruch w swojej witrynie

Większość blogów firmowych to osobna sekcja na stronie lub nawet osobna witryna, która umożliwi dotarcie do nowych klientów. W szczególności będą to te osoby, które mogłyby mieć trudności, by trafić na Twoją stronę www bezpośrednio.

Dotrzesz do lepszej jakościowo grupy klientów

Teksty blogowe kreują klientów świadomych i rozważnych, pozwalając im zgłębiać temat. Umiejętne prowadzenie bloga firmowego utwierdza klientów w przekonaniu, że samodzielnie dokonują wyborów i wiedzą, na co wydają pieniądze. Tacy klienci skłonni są wydać więcej, ale tylko wtedy, gdy zaufają sprzedającemu.

Uzyskasz lepszą konwersję

Zainteresowanie czytelników treściami prezentowanymi na blogu szybko przełoży się na liczbę zapisów do newslettera, decyzje zakupowe w przyszłości, albo na odwiedziny w sklepie. Dobrej jakości artykuły blogowe ograniczą puste, przypadkowe wizyty na stronie, z których nie masz żadnych korzyści. Lojalni czytelnicy dysponują poważną także bronią – to polecanie i udostępnianie w social mediach.

Zyskasz opinię eksperta w swojej dziedzinie

Twoje posty na blogu mogą znacząco wpłynąć na wizerunek całej firmy. Autor, który tworzy treści praktyczne, pełne jakościowych informacji jest fachowcem. Czytelnik odnosi wrażenie, że firma jest profesjonalna, zna się na rzeczy i doskonale wie, co robi. Nie obiecuje złotych gór bez podawania konkretów, ale realnie dostarcza cennej wiedzy.

jak zostać copywriterem?

Jak prowadzić bloga firmowego?

Po prostu tworzyć ciekawe, przydatne artykuły blogowe. Czy to takie proste?

Z jednej strony tak, bo jakość przekazywanych informacji i ich nośność są kluczowe. I nie, bo dzisiejsza konkurencja jest na tyle wysoka, że walory informacyjne muszą iść w parze z pozycjonowaniem i szerszą strategią publikowania treści i ich prezentacji.

Jaki pisać artykuły na bloga zgodne z SEO?

Skuteczne pisanie artykułów na bloga musi uwzględniać zasady SEO. Nie oznacza to jednak hurtowego tworzenia tzw. precli (niskiej jakości tekstów sprzedażowych), których nikt nie przeczyta. Poza tym wyszukiwarki Google nie da się już oszukać wysokim nasyceniem słów kluczowych przy niskiej wartości użytkowej artykułu. Postaraj się więc trzymać kilku podstawowych zasad:

  1. Słów kluczowych używaj rozsądnie i bez przesady.
  2. Stosuj nagłówki, które zawierają słowa kluczowe i nakierowują czytelnika na treść artykułu.
  3. Unikaj nienaturalnych fraz.
  4. Buduj krótkie akapity, które dynamizują tekst.   
  5. Wplataj w tekst listy numeryczne i wypunktowania.

Nade wszystko jednak – NIE POWIELAJ ISTNIEJĄCYCH TREŚCI i pisz takie teksty, jakie sam chciałbyś przeczytać.

Skuteczna publikacja bloga, czyli jaka?

Prowadzenie bloga firmowego wymaga dużo cierpliwości oraz bardziej przypomina maraton niż bieg na 100 metrów.

Poświęcony wysiłek przynosi jednak długoterminowe efekty. Z pewnością pomogą w tym poniższe zasady:

  1. Nie publikuj przypadkowo. Ważna jest regularność i konsekwentny schemat.
  2. Angażuj czytelników i zapewnij im możliwość komentowania.
  3. Nie skupiaj się na jednej tematyce. Od czasu do czasu dostarczaj treści luźniej     powiązanych z tematem.
  4. Dziel się swoim blogiem za pomocą mediów społecznościowych.
  5. Tekst uzupełniaj innymi formami multimediów, np. zdjęciami lub plikami     wideo.
  6. Nie bój się poruszać kontrowersyjnych tematów dotyczących Twojej branży.
  7. Znajdź swoją niszę i od czasu do czasu publikuj teksty, które nie są popularne wśród konkurencji.

Dzięki temu blog firmowy może być narzędziem, które najpierw wywinduje biznes, a potem pozwoli mu się utrzymać.

Czy warto zlecić prowadzenie bloga agencji copywriterskiej?

Nie wszystkim przedsiębiorcom pisanie artykułów na blogi przychodzi z jednakową łatwością. Powody są trywialne, czysto ludzkie, ale dość powszechne wśród właścicieli firm, które intensywnie się rozwijają. To najczęściej brak czasu i pomysłów na angażujące teksty na bloga, jak też nieumiejętność stworzenia spójnej strategii SEO.

Masz czas i siły, aby w pełni poświęcić się firmowemu blogowi?

Skorzystanie z usług doświadczonych, zawodowych copywriterów ma wiele zalet, zarówno pod względem ostatecznego rezultatu, jak i kwestii cenowych. To rozwiązanie powinien przemyśleć nawet ten przedsiębiorca, który lubi pisać i przychodzi mu to z łatwością. Dlaczego? Dzięki zleceniu tego zadania profesjonalistom zyskujesz pewność, że:

  • Twoje teksty blogowe będą zgodne z najnowszymi aktualizacjami Google,
  • otrzymasz treści poprawne i atrakcyjne pod względem językowym,    
  • słowa i frazy kluczowe zostaną dobrane optymalnie dla Twojej strony,
  • unikniesz błędów, które zepchną Twoją witrynę w rankingu,   
  • Twój blog będzie spójny pod względem merytorycznym,
  • treści będą dostosowane do docelowej grupy klientów.

Cennik prowadzenia bloga firmowego – ile zapłacisz za dobry tekst?

W branży copywriterskiej nie istnieje pojęcie stawki rynkowej za konkretną usługę. Stąd też nie należy spodziewać się jednolitego cennika prowadzenia bloga. Ostateczna cena jest wynikową wielu czynników, wśród których najważniejsze są:

  • tematyka artykułów,
  • liczba zleconych tekstów i ich objętość,
  • regularność współpracy,
  • konieczność opracowania strategii publikacji treści,
  • analiza SEO.

Teksty blogowe, które SKUTECZNIE promują Twoją firmę!

Cenisz swój czas i nie chcesz rozpraszać się pisaniem artykułów, ale zależy Ci na wysokiej jakości swojej witryny? Świetnie trafiłeś! Pomożemy Ci w prowadzeniu bloga firmowego, pisząc teksty, które skutecznie pozycjonują i promują Twój biznes.

Napisz do nas, a my zajmiemy się resztą.


Sprawdź również: