Prowadzenie blogu

Blog to doskonałe narzędzie, które pozwoli Ci wypromować biznes, brand i ofertę. Metodycznie prowadzony blog wypozycjonuje Twoją stronę i sprawi, że trafisz do szerszego grona odbiorców, jednocześnie budując profesjonalny wizerunek. Prowadzenie blogu jest jednak czasochłonnym i wymagającym zajęciem. W jaki sposób się za to zabrać?

W ostatnim czasie blog stał się najpopularniejszym kanałem komunikacji wielu firm o bardzo szerokim spektrum działania. Wiele przedsiębiorstw traktuje blog jako główne medium komunikacyjne. Jego duża moc sprawcza została zauważona i sukcesywnie wykorzystywana przez największych rynkowych graczy, dlaczego więc nie pójść ich śladem?

Prowadzenie blogu – dlaczego warto publikować treści dla swoich klientów?

Jak wspomniałem we wstępie, blog to potężne narzędzie, które ostatnimi czasy coraz częściej postrzegane jest jako centrum marketingowe firm aktywnie działających w wielu kanałach SM. W publikowaniu artykułów najważniejsze jest zbudowanie relacji z czytelnikiem, ale nie byle jakiej a opartej na solidnych fundamentach. Oferując grupie odbiorców najwyższej jakości treści, jesteś w stanie sprawić, że zaczną regularnie zaglądać do Twojego blogu, szanować Twój brand, ufać mu i chętnie wchodzić z nim w interakcje, słowem – stworzysz intratną więź zaufania.

Do całej góry korzyści, jakie możesz osiągnąć przez blogowanie, możemy doliczyć również skuteczną promocję brandu i budowanie solidnego PR wśród branży – zarówno wśród konkurencji, jak i klientów.

Jak nie prowadzić blogu? Elementarne błędy firmowych blogów

Złe blogowanie nie przyniesie Ci żadnych korzyści, a w ekstremalnych przypadkach możesz jedynie narazić się na stratę potencjalnych klientów. Zabierając się za prowadzenie blogu, trzeba wiedzieć, jak to zrobić, aby zrobić to skutecznie i z pożytkiem dla siebie. Poniżej prezentuję Ci trzy podstawowe błędy popełnianymi przy prowadzeniu firmowego blogu.

Brak spójności z wizerunkiem firmy, a tym samym prezentowanie rozbieżnych postaw i poglądów, co automatycznie wytwarza w odbiorcy treści podejrzliwość i nieufność – skoro firma raz pisze tak, raz tak, a w opisie produktu jest napisane jeszcze inaczej, czy jest ona godna zaufania?

Niesystematyczność – najczęstsza przyczyna naturalnej śmierci blogów. Żeby przekonać do siebie odbiorców, skutecznie pozycjonować blog i brand, a także budować wizerunek solidnej firmy, regularne publikacje na blogu są niezbędne.

Nie ma nic gorszego niż artykuły tworzone w niechlujny, nieatrakcyjny i pozbawiony polotu sposób. Nawet najciekawszy temat można łatwo uśmiercić i sprawić, że przebrnięcie przez artykuł będzie dla czytelnika katorgą, której z przyjemnością sobie odmówi – uwaga: właśnie stracono potencjalnego klienta.

Prowadzenie blogu – dlaczego tego nie outsourcingować?

Outsourcing to nic innego jak zlecenie innemu podmiotowi wykonywania prac, które mogą zostać zrealizowane zdalnie. Wiele firm prowadzi swoje blogi, Wiesz jednak, kto najczęściej je pisze? Osoby takie jak ja.

Oferuję Ci pomoc przy prowadzeniu blogu, dzięki któremu nie tylko zadbasz o swój wizerunek, ale również realnie podniesiesz współczynnik konwersji i ruch na swojej stronie lub w sklepie internetowym.

Pisanie blogu wymaga czasu, chęci i zacięcia. Jeżeli pod naporem codziennych obowiązków brakuje Ci ich  na solidne i regularne publikowanie artykułów na blogu, warto pomyśleć o zleceniu tego zadania komuś innemu. Dlaczego miałbyś to zrobić?

Outsourcing prowadzenia blogu to:

  • oszczędność czasu – nie musisz sam borykać się z problemem;
  • mierzalne efekty – dostajesz dokładnie to, czego oczekujesz;
  • mentoring – fachowe wsparcie przy tworzeniu treści;
  • najwyższa jakość – artykuły całkowicie poprawne zarówno językowo, jak i merytorycznie;
  • skuteczne działanie – blog ma na siebie pracować, wobec tego tworzę artykuły, które przekonują. Opieram je o metodykę języka korzyści, skutecznie wplatam techniki SEM i SEO, a przede wszystkim sprawiam, że czytelnik (a więc i potencjalny klient) zaufa Twoim publikacjom.

Zapraszam Cię do współpracy – kompleksowo i efektywnie poprowadzę Twój blog

Zawodowo zajmuję się prowadzeniem firmowych blogów wielu mniejszych, jak i większych firm. Dobieram odpowiednią strategię działania i metodycznie się jej trzymam. Stawiając na moje usługi, masz pewność, że blog prowadzony jest w rzetelny sposób, a także zawiera w sobie wszystkie ważne składniki podnoszące jego atrakcyjność – przede wszystkim dla odbiorcy, ale również dla robotów wyszukiwarki. Zapraszam do kontaktu. Razem osiągniemy coś świetnego! 🔥