Content najlepszej jakości to podstawa sukcesu w sieci. Algorytm wyszukiwarki Google nieustannie ewoluuje i samo nasycenie tekstów kluczowymi frazami już nie wystarczy, aby znaleźć się na podium organicznych wyników wyszukiwania. Szukasz sposobu na to, aby wyprzedzić konkurencję? Postaw na audyt treści!

Chcesz pozyskiwać wartościowy ruch na swoją stronę? Zleć nam audyt treści i przekonaj się, czy publikowane teksty są przyjazne dla użytkowników i robotów wyszukiwarki.

skuteczny audyt treści

Co to takiego ten audyt contentu?

Audyt contentu na stronie internetowej, to działania weryfikacyjne, których celem jest ocena opublikowanych treści pod kątem jej atrakcyjności dla użytkownika (aktualność, wysoka jakość, unikalność). Audyt treści zakłada również ocenę stopnia optymalizacji tekstów pod wymagania botów Google.

Zakładamy, że prowadząc stronę internetową lub działając w branży e-commerce, jesteś nastawiony na osiąganie jak największych zysków. W przeciwnym razie nie inwestowałbyś czasu i pieniędzy w tworzenie treści ofertowych i promocyjnych, prawda? 

Co jednak w sytuacji, gdy podejmowane przez Ciebie działania nie przynoszą zakładanych rezultatów? 

Publikowane treści trafiają w otchłań sieci, a użytkownicy nie wykazują nimi żadnego zainteresowania. Content nie generuje zysku, a Twoja firma, zamiast się rozwijać, to stoi w miejscu. 

Zastanawiasz się jak to zmienić? W jaki sposób nawiązać długofalowe i owocne relacje z klientami? Co zrobić, aby kampania content marketingowa sprawiła, że współczynnik konwersji poszybuje w górę?

Zdecyduj się na audyt treści!

Sprawdź, czy content dostarczany użytkownikom spełnia standardy publikacji internetowych. Wiesz, że obecnie boty Google układając ranking stron www, biorą pod uwagę przede wszystkim aktualność i wysoką jakość publikowanych treści? 

Zweryfikujemy Twoje teksty SEO, a Ty otrzymasz konkretne informacje zwrotne. Czarno na białym i bez żadnej ściemy. Sprawdzimy, czy opublikowany content jest wartościowy i odpowiednio zoptymalizowany. Przekonaj się, w jaki sposób wykorzystać pełnię potencjału treści na stronie internetowej.

Sprawdź, co zyskasz zlecając nam audyt treści

Audyt treści to wymierne korzyści dla Twojej firmy. Content niskiej jakości przekłada się na mizerne wyniki finansowe. Każda treść, która nie sprosta oczekiwaniom czytelników, to przysłowiowy strzał w kolano. Optymalizacja tekstów jest pierwszym krokiem rozwoju działalności. 

  • Sprawdzisz, dlaczego Twoje treści mają ograniczony zasięg.
  • Dowiesz się, co zrobić, aby zwiększyć ruch na stronie.
  • Dotrzesz do nowych odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką.
  • Zmniejszysz współczynnik odrzuceń na swojej stronie internetowej.
  • Zyskasz szansę na wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Osiągniesz zamierzone cele biznesowe.
audyt treści

Krok po kroku, artykuł po artykule zweryfikujemy Twój content. Jesteśmy Kowalami Treści – przekujemy treści w zyski!

Kiedy zdecydować się na audyt contentu?

Audyt contentu warto wykonywać regularnie, niezależnie od wielkości serwisu internetowego czy jego tematyki. Audyt treści jest nieodzownym elementem każdej nowoczesnej strategii marketingowej. Przynosi realne korzyści zarówno sklepom internetowym, blogerom, jak i stronom prezentującym ofertę usługową.

Jeśli masz samochód i zależy Ci na bezpieczeństwie swoim i współpasażerów, to nie ograniczasz się jedynie do obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego, prawda? Regularnie sprawdzasz poziom oleju, płynu hamulcowe, a przed dłuższą trasą tankujesz bak do pełna. 

Podobnie sprawa ma się z contentem na stronie internetowej. Celem treści jest generowanie zysku. Od tego, do jak wielu użytkowników dotrzesz ze swoim przekazem, będzie zależało bezpieczeństwo finansowe Twojej firmy. Sprawdź zatem, czy opublikowane teksty na stronie WWW wciąż są aktualne, wartościowe i czy przyciągają czytelników jak magnes. Pamiętaj, że Google nieustannie wprowadza kolejne aktualizacje algorytmu – bądź na bieżąco!

Audyt treści dla nowych stron

Dopiero startujesz z promowaniem działalności w sieci i nie możesz doczekać się, kiedy Twoja strona internetowa ujrzy światło dzienne? Samodzielnie stworzyłeś treści i jesteś przekonany, że odbiorcy się nimi zachwycą? Zanim opublikujesz content, weź głęboki oddech. 

Jesteś specjalistą w swojej branży, zatem napisane przez Ciebie treści zapewne mają wysoki poziom merytoryczny. Jednak czy wiesz, jak powinna wyglądać struktura tekstu, aby dobrze się go czytało? Zastanawiałeś się nad tym, jaka jest optymalna długość artykułu? Jak wyglądają statystyki dotyczące tekstów opublikowanych w konkurencyjnych serwisach, znajdujących się na czele listy organicznych wyników wyszukiwania? 

Audyt contentu da Ci odpowiedź na te pytania. Pamiętaj, że lepiej jest zapobiegać chorobom, niż je później leczyć. Zweryfikuj, czy treści, które zamierzasz opublikować, mają szansę wyprzedzić konkurencję.

Audyt treści dla stron istniejących

Twoja strona internetowa ma już kilka wiosen? Najwyższy czas, aby sprawdzić, czy content jest nadal aktualny i wartościowy dla czytelników (od tego zależy, czy zostanie nagrodzony przez boty Google wysokimi pozycjami w SERP-ie). To wiedza, która przyczyni się do maksymalizacji efektów prowadzonej kampanii content marketingowej. 

Niski ruch z organicznych wyników wyszukiwania

Jedną z najczęstszych przyczyn, które wpływają na decyzję o przeprowadzeniu audytu contentu jest niski ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania. Sytuacja ta ma miejsce wówczas, gdy treści opublikowane na Twojej stronie internetowej nie przekładają się na wysokie pozycje w SERP-ie. Oczywiście, błędy w contencie to tylko jeden z możliwych powodów takiego stanu rzeczy, niemniej warto przeprowadzić dogłębną diagnozę.

Wysoki współczynnik odrzuceń

Możliwa jest też sytuacja, w której Twoją stronę odwiedza wiele osób, jednak liczba odwiedzin nie przekłada się na konwersję. Szczegółowa analiza contentu pozwoli sprawdzić, które teksty przyciągają użytkowników i czy odnajdują oni w nich to, czego szukają. Rozwiązaniem może okazać się rozbudowa tekstów o informacje, którymi internauci są zainteresowani.

Dlaczego warto przeprowadzić audyt treści?

Dostosowanie treści do celów biznesowych

Pamiętaj, że treści spełnią swoją rolę jedynie pod warunkiem, że będą kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Określ dokładnie, co chcesz osiągnąć – czy publikowane teksty mają mieć charakter sprzedażowy (gdy chcesz poprawić wyniki finansowe), czy stricte informacyjny (gdy zależy Ci na budowaniu wizerunku eksperta). 

Analiza treści pod kątem fraz kluczowych

Analiza tekstów na stronie da odpowiedź, czy są one nasycone właściwymi frazami kluczowymi. Można w tym miejscu zadać pytanie, jakie to powinny być wyrażenia kluczowe. Ano takie, które przełożą się na realną korzyść dla Twojej firmy. Nie ma jednej drogi – mogą to być zarówno frazy ogólne, jak i wyrażenia z długiego ogona. 

Przyjmijmy, że prowadzisz sklep sportowy, a produktem, który aktualnie chcesz wypromować, jest najnowszy model butów przeznaczonych do długodystansowych biegów w terenie. Analizując treści opublikowane w serwisie, dowiesz się, czy w dotychczasowych treściach w ogóle pojawia się ten produkt. Na podstawie otrzymanego raportu łatwiej będzie też zaplanować dalsze działania content marketingowe. 

Ocena struktury treści

Może się też okazać, że content na Twojej stronie internetowej jest jak najbardziej poprawny, jednak użytkownik ma problem z odnalezieniem interesujących go informacji. Struktura treści w serwisie powinna być przejrzysta. Jeśli działasz w branży e-commerce, to zadbaj o właściwą kategoryzację produktów. Prowadzisz działalność usługową? Skonstruuj teksty na stronie w taki sposób, aby potencjalny klient z łatwością mógł odnaleźć ofertę.

Linkowanie wewnętrzne pomiędzy artykułami

Zapewne słyszałeś, że linki w serwisach zewnętrznych mają wpływ na pozycję w SERP-ie. A czy wiesz, że istotna jest także optymalna struktura linkowania wewnętrznego w ramach prowadzonego przez Ciebie serwisu? Publikując artykuły na blogu, zadbaj o to, aby znalazły się w nich odnośniki do treści o podobnej tematyce oraz bezpośrednie linki do Twojej oferty.

Błędy, które pogrążają Twój content

Niewłaściwie zaplanowana strategia content marketingowa jest tak samo szkodliwa, jak jej całkowity brak. Chaos w działaniach nie przełoży się na lepsze wyniki Twojej firmy. Masowe tworzenie contentu bez sprecyzowania celów biznesowych czy pominięcie szczegółowej charakterystyki grupy docelowej, to zaledwie dwa, spośród wielu często popełnianych błędów. A każdy z nich spycha Twoją stronę internetową na odległe pozycje w wynikach wyszukiwania.

audyt treści
  • Brak konsekwencji w publikowanych treściach – raz zwracasz się do odbiorcy per Ty, po to, by za chwilę kierować przekaz do „szanownych państwa”.
  • Skupienie na jednym formacie dotarcia do użytkowników – ograniczasz się wyłącznie do treści użytkowych, zapominając przy tym o potencjale tekstów blogowych i artykułów sponsorowanych zamieszczanych w serwisach zewnętrznych.
  • Ściana tekstu obniża czytelność – brak nagłówków i zbyt długie akapity zniechęcają czytelnika do zapoznania się z treścią. 
  • Treści, które się zdezaktualizowały – jesteś przekonany, że content wystarczy stworzyć raz. Tak niestety nie jest. Użytkownicy szukają aktualnych informacji, zatem regularnie odświeżaj informacje na swojej stronie. 
  • Brak analizy działań – jeśli chcesz rozwijać strategię content marketingową, musisz wiedzieć, czy podejmowane do tej pory działania, pozwalają zrealizować założone cele. Dowiesz się tego, zlecając audyt treści.

Szczegółowo zaplanuj działania związane z publikacją treści i nie zapominaj o ich bieżącej weryfikacji. Audyt contentu to diagnostyka, która pozwoli Twoim tekstom przejść na wyższy level.

Co możesz zrobić, aby poprawić content na stronie internetowej?

Zacznij od diagnostyki! Zleć nam audyt treści i przekonaj się, gdzie leży przyczyna braku skuteczności publikowanego contentu. Dowiedz się, jakie działania podjąć, aby Twoje treści zyskały na wartości. Zaplanuj rozwój strategii content marketingowej w oparciu o raport z rzetelnej analizy. Masz pytania? Napisz do nas!